Klacht: Kosten herkeuring

op 28 april 2016 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Woensdag 20 april heb ik mijn auto laten keuren bij Kwikfit in Zwolle. Hij werd afgekeurd omdat de koplamp hoogte regelaar (rechts) het niet deed. Vervolgens bleek dat het motortje los in de koplamp lag en heeft mijn vader deze binnen 5 minuten terug heeft kunnen plaatsen op de juiste plek. Vandaag ben ik weer bij kwikfit geweest voor de herkeuring. Een medewerker vroeg waar ik de auto heb laten repareren en ik heb netjes aangegeven dat mijn vader het gemaakt heeft. Vervolgens zijn ze ongeveer 15 minuten bezig geweest om mijn auto te controleren. Toen de medewerker hiermee klaar was gaf hij mij de papieren terug en moest ik tot mijn verbazing €24.95 betalen voor de herkeuring!! De volledige apk kosten dus. Deze meneer wist mij te vertellen dat een ‘herkeuring’ niet meer bestaat (terwijl dit wel op de bon stond) en ik gewoon de kosten voor een apk moet betalen. Ik verbaasde me volledig en heb uit goed fatsoen dit bedrag maar betaald.
Nog voor de herkeuring heb ik telefonisch contact gehad met een van de kwikfit medewerkers en deze vertelde mij dat er geen kosten zaten verbonden aan de herkeuring. Wat dus wel zo blijkt te zijn in de praktijk.

Nu lees ik her en der dat er bij kwikfit geen kosten zitten verbonden aan de herkeuring ook al laat je hem bij een andere garage of privé repareren.

Ik ben nu in totaal €50 kwijt voor een basis apk keuring. Dit is niet wat ik terug lees dus ik zou graag contact met iemand willen hebben die mij dit kan uitleggen.

Ik zou graag het bedrag van €24.95 retour willen ontvangen!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kwik-Fit over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Rosalie93