Klacht: Knettergek word je van het uwv

op 23 augustus 2016 over UWV in de categorie

Op 9 februari heb ik een deskundigen oordeel ontvangen, waarin word vermeld dat ik 4 uur per dag kan werken.
Een tijd later in de re-integratie acht de bedrijfsarts me volledig arbeidsgeschikt, en ik vraag opnieuw een deskundigenoordeel aan.
Dit oordeel word 14 april afgegeven, met als uitkomst dat ik vanaf mijn eerste ziektedag, 23 november 2015, volledig arbeidsongeschikt ben geacht.
Dit laatste oordeel heeft zo kunnen zijn omdat ik bij de aanvraag van dit oordeel nieuwe medische informatie van mijn huisarts heb toegevoegd.

Helaas heeft de kantonrechter mijn contract voor onbepaalde tijd ontbonden op basis van het eerste deskundigenoordeel. Het oordeel van 14 april is een week na de zitting afgegeven, en 4 dagen voor de uitspraak.

De gevolgen: vast contract kwijt, 3 maanden achterstallig loon tijdens re-integratie heb ik nog tegoed, geen recht op ziektewetuitkering, geen vervroegde wia uitkering, gewoonweg helemaal niks.
Alles en iedereen houd vast aan het eerste deskundigenoordeel waarin stond dat ik 4 uur per dag kon werken. Dit heb ik (terecht) niet gedaan, maar toch heb ik tot op de dag van vandaag nog geen cent van mijn (ex)werkgever of het uwv gezien.
Inmiddels ben ik wel 5 rechtszaken gestart, dus dit word nog een hele hel.

Het fraaie is dus, dat de verzekeringsarts van het eerste deskundigenoordeel zegt dat hij heeft geprobeerd informatie in te winnen bij mijn huisarts, maar die was door omstandigheden niet aanwezig. Dit smoesje komt iedereen erg goed uit, aangezien bij mijn huisarts de diagnose bipolaire stoornis gesteld was tijdens de re-integratie. Doordat geheel toevallig de verzekeringsarts en ook de bedrijfsarts steeds geen contact met mijn huisarts heeft kunnen leggen, heeft alles en iedereen mijn arbeidsongeschiktheid onder de pet willen houden.

Ik vanaf 1 mei 2016 mijn ziektewetuitkering krijg, met terugwerkende kracht.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door robcoumans