Klacht: Klanten gedupeerd door uitzending Radar

op 10 juli 2019 over Tros Radar in de categorie Klachtencommissies

Door een tv-uitzending van Tros Radar op 9 april 2018 over Lil.nl waarin een heek negatief beeld werd geschetst heeft Lil.nl faillissement moeten aanvragen waardoor ruim 8000 klanten die voor hun bestelling hadden betaald, de producten niet geleverd hebben gekregen en hun geld ook nooit meer terug gaan zien. Ikzelf ben voor 1300 euro gedupeerd.

Uitspraak rechtbank op 19-03-2019:
De curator is tot de conclusie gekomen dat de bestuurders geen verwijt kunnen worden gemaakt van de faillissementen, zodat zij niet persoonlijk aansprakelijk zijn voor de faillissementen. De tv-uitzending van Radar, kort voor de faillissementen, heeft enorm veel negatieve publiciteit gegeven en is dè oorzaak van de faillissementen geweest, zodat de curator bij de rechtbank binnenkort beëindiging van de faillissementen zal vragen.

Kortom, in plaats van dat Radar de consument denkt te helpen met hun uitzendingen, veroorzaken ze alleen maar meer ellende.

Als Radar mij tegemoet komt ik mijn geleden verlies van 1300 euro en stopt met duperen van de consument door dit soort uitzendingen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tros Radar

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tros Radar nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ingrid Kleine