Klacht: Klachten over Pasta di mamma te Haarlem

op 01 februari 2014 over Pasta di Mamma in de categorie klachtmelden

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ruim van tevoren voor 13 pers. op 31.01.2014 om 17.00 uur gereserveerd bij restaurant. Uitleg m.b.t. bestellen div. gerechten ontvangen bij ontvangst. Klachten ontstonden bij het afleveren van de hoofdmaaltijden. Bij de aflevering van de pizza’s moest plm. 45 min. worden gewacht. Gasten die een pizza hadden besteld waren voorzien van een “lichtwaarschuwing” die ging oplichten als het gerecht gereed was. Sommigen informeerden na ruim een half uur naar de status van hun bestelling en kregen van de twee koks te horen dat het erg druk was met het verzoek nog “even” te wachten. Was duidelijk te zien dat de twee koks niet goed op elkaar waren ingesteld en zichtbaar worstelden met het grote aantal bestellingen. Toen enkelen wel direkt werden geholpen en met hun bestelling aan tafel terugkeerden (ook na meer dan een half uur), werd dit opgevolgd door anderen die inmiddels al ruim 45 min. op hun gerecht wachtten. De twee koks waren zichtbaar en hoorbaar geirriteerd. Sommige pizza’s stonden wel klaar, maar werden niet afgeleverd door het niet goed functioneren van de “lichtsignaaltablets” die op tafel stonden. Deze gerechten waren inmiddels afgekoeld en werden “ijskoud” aan de gasten meegegeven, echter wel met de opmerking of “de pizza nog even opgewarmd moest worden!
Vanwege de slechte handelswijze, werd direkt een klacht ingediend bij het management. Deze bood een alternatief aan in de vorm van een pastagerecht. De levering van de gewenste pizza kwam niet meer ter sprake en bleef uit. Na het gebruik de hoofdmaaltijd was het dessert met koffie aan de beurt. Op de menukaart stond vermeld dat bij het bestellen van een Tiramisudessert, de koffie gratis was. Echter bij thuiskomst werd geconstateerd dat de koffie bij de Tiramisu apart (€5.-)was berekend. Na een tel. gesprek bleek dat men bereid was deze te verrekenen bij het “volgende bezoek” aan het restaurant. Ook het bedienend personeel liet te wensen over en kennelijk niet op hun taak berekend. De koffie werd geserveerd met een duim op de rand van het kopje koffie, dit met kennelijk met de bedoeling om het schuiven van het kopje te voorkomen. Bij het plaatsen van de koffie ging het dus inderdaad fout, waardoor het kopje kantelde en de hete koffie over de kleding en lichaamsdelen van een gast kwam. De vrouw die dit overkwam klaagde over pijn aan haar bovenbeen. In allerijl werd er een theedoek gehaald en excuses aangeboden met de mededeling: “ik hoop dat de koffie uit uw kleding gaat”. Een minimaal aanbod voor reinigingskosten c.q. stomerij kwam niet ter sprake.
Voorts werd bij deze “koffiedame” een bestelling gedaan voor 1 kopje decafe en 1 gewone koffie. Toen zij de koffie uitserveerde, wist zij de soorten koffie niet te onderscheiden en moesten we dit zelf uitzoeken. Toen er nog een gewone koffie voor een ander werd gebracht, werd duidelijk dat de aan ons geserveerde koffie onjuist was neergezet.

Gewenste Oplossing:

Het was duidelijk dat Pasta di Mamma op bedoelde avond zeer onervaren personeel had ingezet. Deze mensen van de bediening alsmede het keukenpersoneel in Pizzabar gingen op een wel zeer amateuristische wijze te werk.
Het merendeel van de aanwezigen zullen dit restaurant in de toekomst niet meer bezoeken. Het lange wachten op het hoofdgerecht en de wijze waarop het keukenpersoneel met de werkdruk omging, was zeer knullig. Er zat in het geheel geen structuur in. Bezoekers die het laatste bestelden, werden als eerste geholpen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Pasta di Mamma

Alle klachten die gemeld zijn door Garnalennet