Klacht: Klacht slechte bemiddeling!

op 12 februari 2018 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een contract getekend voor advies en bemiddeling bij jazeker “de hypotheker” Mijn adviseur was Mw Bol, deze zou mij overal in bijstaan.. na wat bezichtigingen en biedingen (zelf gedaan) werd mijn bod geaccepteerd en het voorlopig koopcontract werd opgesteld door de vekopende makelaar. De datum van overdracht door mij gekozen was 23/10/2017 dit omdat ik dan in 1 week kon verhuizen en de huur per 01/11/2017 kon opzeggen scheelde mij €620 euro huur en overige dubbele kosten, het voorlopig koopcontract zou door mw Bol gecheckt worden, zodat dit hierna door mij getekend zou worden,in het voorlopig koopcontract stond als overdrachtsdatum 30/10/2017 “of zoveel eerder of later dan koper en verkoper overeenkomen”. Ik heb hierop Mw Bol gemaild gemaild en gemaild.. geen reactie, 2x gebeld Mw was niet aanwezig.. Het koopcontract uiteindelijk getekend. Bij navraag bij de verkopend makelaar bleek de datum echt vast te staan op 30 Oktober Een brief voor mw bol afgegeven waarin ik mijn ongenoegen heb geuit over de communicatie, Hierop werd ik wel teruggebeld door Mw Bol zelf, dit gesprek heb ik opgenomen en Mw Bol gaf in dit gesprek aan “ik reply mailtje s eigenlijk noooit…ja uhhh ik doe dat niet” toen ik Mw aangaf dat we de afspraak hadden dat ik de overdracht met haar had afgesproken op 23 okt en dat ik haar hierover verschillende keren gemaild te hebben bleek ze geen idee te hebben waar ik het over had heel veel uhhh en tja nou uhhh gehoord tijdens ons telefoongesprek. Mw Bol ging contact opnemen met de verkoper en als ik binnen 5 dagen niets had gehoord was de 23 e oktober akkoord.. Niets gehoord natuurlijk dus ik besloot de verkopend makelaar te bellen… die had geen telefoontje of mail gehad en deze gaf aan dat de 30 okt vast stond, Hierop heb ik een brief en mail gestuurd naar Mw Bol waarop ik korting op de advies en bemiddelingskosten heb gevraagd en dat ik haar aansprakelijk wilde stellen omdat ik huur eneco evides en verzekeringen dubbel ging betalen en een week onnodig vakantie had Mw Bol was zeer verbolgen en ging hier niet mee akkoord omdat zij volgens haar goed bezig was (kortom haar doel werd behaald al was dat een week later en kostte dat mij heel veel stress..)

Communicatie was zeer slecht zowel met de assistente als met Mw Bol.
Ik heb mailtjes waarin gevraagd word om een extra loonstrook “om de bank blij te maken” mail waarin staat dat de starterslening al aangevraagd is (terwijl ik een mail krijg van de gemeente waarin staat dat de aanvraag nog niet compleet is en als ik de assistente hiermee confronteer krijg ik als antwoord “dat de post altijd een paar dagen achter loopt” ) via mijn florius kan ik mijn status aanvraag zelf inzien, blijkt dat er wat documenten zijn afgekeurd (bij starterslening hebben ze een kopie van de aanvraag geprobeert in te voeren, als zijnde dat die al toegekent was maar die aanvraag liep net en was zelfs nog niet compleet!) Loonstroken die niet ingevoerd waren heb ik bij mijn florius zelf ingevoerd waarop ik weer een mail kreeg van de assistente dat ze dat liever niet hadden omdat ze zo de aanvraag niet goed konden volgen (?) De assistente had mijn werkgever in Sept gebeld of “ze even een loonstrook kon maillen?” Mijn werkgever gaf aan niet in dienst te zijn van de hypotheker en verwees haar door naar mij, de digitale loonstrool was niet duidelijk leesbaar (?) Dezelfde loonstrook later wel.
Verder kreeg ik een mail dat alles al helemaal rond was met de starterslening (van de assistente), alleen stom dat ze de mail van de gemeente erbij had gestuurd, de aanvraag was bijna compleet was een mail van dezelfde dag….
Na heel veel stress (8 kilo lichter) en extra onkosten heb ik wel de woning gekregen, maar was er aanzienlijk minder blij mee, van de €3495.00 heb ik uiteindelijk €2500.00 €100.00 en €10.00 betaald er staat nog een bedrag van €885.00 open waarvoor ze blijkt vandaag een incassobureau naar mijn oude woning heeft gestuurd… Geen herinnering op mijn nieuwe adres niks nakkes nada! Mw Bol wist dat ik heel snel over moest naar de nieuwe woning…

Ik heb het advies gekregen mijn klacht bij de directie van het filiaal neer te leggen ..maar dat is Mw Bol zelf dus dat heeft geen zin..

Gewenste Oplossing:

Als het resterende bedrag kwijtgescholden word omdat ik heel veel bemiddeling zelf gedaan of overgedaan heb, 10 stress kilo s verloren ben... én een maand onnodig extra huur eneco en verdere maandelijkse onkosten heb gehad en de week verhuis vakantie !

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 01 maart 2018 om 15:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 02 maart 2018 om 16:26 geantwoord

Een oplossing is niet geboden... helaas...

Alle klachten die gemeld zijn door monique meulstee