Klacht: Klacht over rest afval

Talit op 16 februari 2021 over Huisvuilcentrale (HVC) in de categorie Afval- en vuilnis bedrijven

De volgende klacht heb ik naar HVC en gemeente Lelystad verstuurd;

Op 10 februari is mijn restafval niet opgehaald vanwege de weerstandigheden, hetgeen volledig begrijpelijk is. Inmiddels is het 16 februari en is mijn restafvalbak nog steeds niet geleegd. HVC geeft aan dat de bak niet op een begaanbare weg stond en nu dus niet meer wordt opgehaald. De volgende ophaaldag is 24 februari en dan kan ik mijn bak weer aanbieden. Het feit dat mijn bak nu overvol is en ik met een gezin van 4 personen nu mijn afval nergens kwijt kan is heel vervelend zegt HVC, maar helaas kunnen zij niks doen, zo zegt de medewerkster Corina mij. Ik kan wel 12 euro betalen en dan heb ik mogelijk kan dat de bak een deze dagen opgehaald wordt. Ik moet dan nu met spoed 12 euro overmaken. Ik betaal belasting voor het ophalen van vuil waarom moet ik 12 euro betalen? En waarom kan het dan opeens wel? Het kotm erop neer dat ik straks een maand aan vuil heb staan
Ik kan niet begrijpen dat HVC gezien deze uitzonderlijke situatie geen uitzondering maakt en toch nog een rondje maakt voor de bakken. De wegen zijn inmiddels volledig begaanbaar. Ik kan mijn huisvuil nu nergens kwijt en de vuilniszakken worden opgehaald door de katten met als gevolg dat mijn vuil straks door de hele straat ligt. Mijn vuil tot de 24e in huis opstapelen is geen optie. Ik zou hiermee een zeer onhygiënische situatie creëren thuis.

Hierbij werd door de medewerkster ook de verbinding verbroken nadat ik meerdere malen vroeg waar ik een klacht kan indienen. Zij wilde hier geen antwoord op geven omdat ik haar niet zou hebben laten uitpraten. Zij vond dat zij mij al oplossingen had geboden, namelijk mijn vuil in de bak van de buren doen, wachten tot de volgende ophaaldag of 12 euro overmaken, maar ook met de 12 euro was het nog niet zeker of de bak snel gehaald zou worden. Ik had echter niet het gevoel dat zij echt naar mijn probleem luisterde maar mij eerder af wimpelde. Zij raakte vrij snel geïrriteerd. Ik kan me niet voorstellen dat een telefoniste niet het nodige gewend is en zo snel meerder malen roept; Kunt u mij laten uitpraten op een zeer onvriendelijke toon. Ik heb niet gescholden haar constant aangesproken met u. Als een telefoniste dan al zo snel geïrriteerd raakt terwijl je als telefoniste (denk ik) juist wat geduld kan opbrengen. Als iemand scheld of echt schreeuwt dan verbreek je de verbinding, maar niet omdat die persoon ontevreden is en dit uit op een normale manier.
Hierna heb ik teruggebeld en kreeg ik opnieuw dezelfde medewerkster. Ik heb haar gezegd dat ik me niet begrepen voel en nog even duidelijk zou willen weten wat de oplossingen zijn en waar ik een klacht kan indienen. Ditmaal gaf zij mij dit email adres voor de klacht. Wel met de opmerking dat als ik een klacht indien mijn vuil niet gehaald wordt. (heel raar?!!) Ik neem mijn verlies dan maar en laat me vuil gewoon staan buiten. Ik zal de gemeente nu direct inlichten waarom dit is. Ik ben pas sinds een paar jaar inwoner van Lelystad en deze manier van vuil verzamelen ben ik helemaal niet gewend. Ik kom uit Almere en de gemeente is daar altijd zeer meegaand geweest en een keer extra rijden was geen probleem
Ik ben zeer teleurgesteld en heb er geen vertrouwen in dat er een passende oplossing komt.

Ik ben tevreden als mijn bak deze week nog en zonder kosten wordt geleegd.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huisvuilcentrale (HVC)

Reactie van de melder van de klacht Talit

1 jaar geleden - Is opgelost door de gemeente lelystad.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huisvuilcentrale (HVC) nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Talit