Klacht: klacht over nieuws uitzending van vanochtend, 22 januari 2014

op 22 januari 2014 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Vanochtend tijdens het 8 uur journaal werden er meer dan schokkende beelden getoond over gemartelde Syrische gevangenen. Ik zeg niet dat dit perse niet uitgezonden mag worden maar wat ik erg zorgwekkend vind is dat niet alleen volwassenen sochtends dit nieuws bekijken maar ook vele schoolgaande kinderen, zoals mijn eigen kinderen. Ik begrijp dat dit item van vanochtend nieuwswaarde heeft maar ik vind het in dit geval walgelijk om zoiets op dit tijdstip uit te zenden. Bovendien vind ik dit getuigen van alleen maar sensatiezucht want er is geen normale Nederlandse burger te vinden, die iets aan deze vreselijke situatie in Syrie kan veranderen. Nogmaals, bij dit nieuwsitem ging het dus naar mijn mening uitsluitend om sensatie en de timing ervan was volkomen misplaatst.

Ik zou de redactie van het rtl 4 nieuws met klem willen verzoeken om voortaan beter na te denken voordat men afschuwelijke beelden vroeg in de ochtend laat zien op het nieuws.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door meeusentjes