Klacht: Klacht over inschrijven en annulering

op 05 augustus 2016 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Wegens persoonlijke redenen en hoge kosten besloot ik uiteindelijk hier niet mee door te gaan. Dit was al besloten voor het inleveren van mijn paspoort en onderwijsovereenkomst.

Desalniettemin werd ik gecontacteerd door NCOI met het verzoek om de opleiding te betalen. Hier ging ik niet mee akkoord en na een lange discussie werd mij gezegd dat ik 25% van het totale lesgeld moet aflossen als ik de opleiding wil annuleren. Dit alles is besloten omdat ik alleen op een aanmeldingslink geklikt heb die mij naar mijn-econnect zou brengen, waar ik mijn contract en persoonlijke gegevens mocht uploaden voor de toelatingseisen. Ook heb ik nooit boeken en lesmaterialen ontvangen. Volgens NCOI ben ik dus ingeschreven, en is de opleiding al begonnen, pas vandaag ben ik er achter de exacte begin datum van de opleiding. Die is op 22 september 2016.

MIJN PUNT IS DUS: ik moet een bedrag aflossen voor een dienst waarvan ik geen gebruik heb gemaakt, maar ook niet bewust mee akkoord ben gegaan.

Nu wordt mij verteld dat als ik het bedrag van €5938,30 niet overmaak binnen 10 dagen er een incassobureau wordt ingeschakeld. Hier ben ik zeer ontevreden over omdat ik simpelweg niet ben ingeschreven bij NCOI. Ik heb geen paspoort geupload, geen diploma’s geupload en ook geen onderwijsovereenkomst ondertekenend, wat NCOI meerdere keren staat vermeld in de emails die zij sturen als herinnering. Hieruit hebben ze mij dus ook niet officieel toegelaten op de school, omdat ik nooit aan de eisen heb voldaan. Kan ik ook niks annuleren en kan er ook GEEN contractbreuk ontstaan. Maar nu heeft de school geen bezwaar dat ik wel 22 september a.s. met de opleiding kan beginnen. Waarvoor was de toelatingseisen dan?

Opleiding: Procestechniek MBO

Er geen kosten meer word gehanteerd en eventuele andere consequenties.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 19 augustus 2016 om 07:46 geantwoord

NCOI heeft de klacht in behandeling genomen.
Voor het annuleren van een opleiding verwijzen wij naar onze Algemene voorwaarden, welke bij inschrijving akkoord worden bevonden.
Indien er tussen twee maanden en een maand voor aanvang van de opleiding wordt geannuleerd wordt er 25% van het cursusgeld in rekening gebracht.

Omdat de 1e module van de opleiding echter niet in de variant van voorkeur aangeboden kan worden, brengen wij voor de annulering geen kosten in rekening. De factuur wordt gecrediteerd en we hebben meneer hier schriftelijk over geïnformeerd.

Hartelijke groet,
NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door traychow