Klacht: Klacht over de opleiding is helemaal niet opgelost door NCOI

op 08 augustus 2016 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Als gedeeltelijke oplossing voor mijn eerdere klacht heeft NCOI aangeboden mijn vragen over zeer onduidelijke beoordeling van mijn module opdracht waar ik totaal niet mee eens ben te beantwoorden. Die vragen heb ik gelijk met goede omschrijving ingediend. Vandaag kreeg ik te horen dat ze mijn vragen helemaal niet gaan beantwoorden en dat als ik antwoorden wil dan moet ik €75 betalen en bezwaarschrift indienen. Dat terwijl de medewerkster die ik afgelopen week heb gesproken mij beloofd heeft dat mijn vragen dus wel worden beantwoord. Dus om uitleg te krijgen moet ik €75 betalen. Hoe integer is het om er belang bij te hebben om opdrachten af te wijzen? Als studenten dan vragen hebben moet ze gelijk extra betalen, terwijl de hele opleiding als duur genoeg is. Dat is makkelijk geld verdienen. Dat opleidingen niet doorgaan op afgesproken locaties is blijkbaar normaal (?!?) waardoor mensen waardeloze e-learning moeten volgen maar met dit gedeelte van mijn klacht zouden ze tenminste wel iets kunnen doen, vooral dat ze het zelf hebben toegezegd.

Wanneer ik gewoon normale toelichting krijg over de beoordeling van mijn moduleopdracht zonder dat ik daarvoor extra moet betalen. En indien ik na goed uitleg eindelijk weet wat er mis is en mijn opdracht nog steeds onvoldoende wordt bevonden, dat ik goede tips krijg wat ik eigenlijk aan moet passen en het zonder weer extra te betalen opnieuw kan indienen. Ik ben immers echt niet verantwoordelijk voor het feit dat ik door het niet doorgaan van mijn opleiding op locatie e-learning moet doen en dus amper begeleiding heb.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 13 september 2016 om 09:06 geantwoord

Studente heeft onlangs via e-mail een toelichting ontvangen van de beoordelaar. Wanneer hier nog vragen en/of opmerkingen over zijn dan zijn blijven wij hiertoe bereikbaar voor de studente.

NCOI Opleidingen

Heeft op 18 september 2016 om 17:46 geantwoord

Ik heb eindelijk inderdaad toelichting ontvangen die het duidelijk maakt dat NCOI een zeer specifieke manier van beoordelen heeft die ook niet achter te halen is o.b.v. de exameninformatie die ze vooraf verstrekken. Tenminste weet ik het nu - de beoordeling die ik eerst kreeg was zeer onduidelijk en summier terwijl ze ruim 4 weken nodig hadden of het te formuleren). Iets wat hun eigen docent goed vindt kan hun beoordelaar niet goed vinden wat erg apart is. Als student moet je dus heel goed kunnen raden wat ze willen zien omdat zelfs als je alles doet volgens de eisen die ze meegeven dan alsnog kunnen ze jouw opdracht afkeuren (formulering niet precies zoals ze willen, had nog meer onderbouwing in gemoeten, terwijl er geen ruimte meer voor was i.v.m. limit pagina's etc., naampje niet helemaal goed - als je het zoekt vind je het altijd). Zonder van het werk en als je bezwaar wilt indienen of je opdracht opnieuw indienen moet je extra betalen dus ze verdienen daar ook op nog eens ... Ik heb 3 verschillende personen mijn opdracht en eisen laten lezen en geen van de 3 kon begrijpen waarom het afgekeurd was.
NCOI blijft ook bij hun mening dat als je voor een opleiding op een bepaalde locatie kiest en daarvoor inschrijft dan kunnen ze jou gewoon een heel andere locatie aanbieden met enorme reistijd of e-learning. Ik ben daar niet mee eens (ik kies en betaal ergens voor dus wil ik dat ook krijgen en niet iets heel anders) maar ze vinden dus van niet. Heel apart. Voor mij in ieder geval nooit meer een opleiding bij NCOI. Ik wil iets leren en geen tijd verspillen om enkel heel geïrriteerd te raken. Erg zonder van alle uren die ik erin heb gestoken naast mijn fulltime baan. Een wijze les in ieder geval.

Alle klachten die gemeld zijn door DagmaraSK