Klacht: Klacht over bezoekregeling omaen opa met de kleinkinderen

op 25 september 2016 over Bureau Jeugdzorg in de categorie

Geachte heer, mevrouw,
Wij zijn oma Lilla Maas en opa Frans Maas
Wij hebben twee kleindochters die meer dan een jaar in een pleeggezin zitten. Zo lang zijn we ook bezig om
onze kleindochters te mogen zien. In 2015 in overleg met de Jeugdzorg zouden we een
weekend/vakantiepleeggezin voor onze kleindochters worden. Onze screening ( uitslag-positief) was plotseling
door de Jeugdzorg gestopt, want, volgens de Jeugdzorg onze dochter wou het niet hebben, dat wij een
weekend/vakantiepleeggezin voor haar kinderen zouden worden. We hadden een tijdje geen goed contact met
onze dochter en haar vriend. Ze hebben wel toegestemd voor een bezoekregeling ( voor ons) 1 keer per maand,
1 uur onder toezicht ( mijn dochter zei dat wij haar kinderen gaan ontvoeren) van een medewerker van de
Jeugdzorg en/of de Pleegzorg. De bezoeken waren bij het pleeggezin waar onze kleindochters waren geplaatst.
We waren toch blij dat we onze kleindochters mogen zien. Dit jaar, juni 2016 krijgen we te horen dat we 1 keer, 1
uur per 3 maanden onze kleindochters mogen zien. Ze(Jeugdzorg en Pleegzorg) hebben gezegd, dat we eerst
voor een goed contact met onze dochter moeten zorgen, dan gaat ook de bezoekregeling in overleg met haar
veranderen. Nu, bijna 2 maanden hebben we heel goed contact met onze dochter ( ze zei tegen de
Jeugdzorg/Pleegzorg en ons dat ze erg lelijk over ons heeft gedaan, maar ze heeft er erg veel spijt van) en haar
vriend ( ouders van onze kleinkinderen die door het gebruiken van alcohol en narcotica konden niet voor hun
De zaak speelt sinds (datum) Maart 2015
Wanneer heeft u uw klacht voorgelegd aan de instantie (datum) Januari 2016, Juli,Augustus 2016
De laatste reactie van de instantie is van datum 23-09-2016
Voeg eventueel bijlagen toe die van belang zijn voor uw klacht Brief naar Nicole Martens BJZ.docx
Bezwaarschrift 22-01-2016.docx
kinderen zorgen), dus onze situatie is zo veranderd, dat wij zouden de weekend/vakantiepleeggezin voor onze
kleinkinderen kunnen worden, maar de Jeugdzorg wilt dit niet hebben, dat wij onze kleinkinderen 1 keer per
maand zien en dat ze bij ons komen logeren. Onze dochter heeft gezegd dat de kinderen naar ons toe moeten
komen en niet naar nog een vreemd ( pleeggezin wilt een weekend vrij hebben) weekendvakantiepleeggezin, ze
hebben nooit hier toestemming voor gegeven. Wij zijn goed gescreend, zijn bloedverwanten, oma en opa. We
waren in 2008/2009 ook een soort pleeggezin voor onze oudste kleindochter ( toen was een kleindochter).
Kleindochters vragen iedere keer wanneer ze bij ons mogen komen? Wat moet er nog gaan gebeuren dat de
kleinkinderen met ons contact mogen hebben en wij met hun. Gewoon contact als oma en opa met hun
kleinkinderen, leuke dingen doen, knuffels en kusjes geven. Wie kan dat nast ouders ( die nu bezig zijn om hun
eigen leven te verbeteren)doen, natuurlijk oma en opa, de bloedverwanten, de familie. Andere kinderen hebben
contacten met hun oma en opa, toch?! Onze kleinkinderen vragen, roepen; wij willen naar oma en opa, maar
niemand luistert naar hun, niemand hoort wat ze zeggen. Hebben kinderen geen rechten, geen stem, mogen ze
niet vertellen wat ze willen? Wie luistert naar ze? Ons hart doet pijn en die van onze kleinkinderen is aan het
bloeden. Hoe is het mogelijk dat organisaties die zouden voor kinderen, voor een goede ontwikkeling, welzijn,
gezondheid, etc. moeten zorgen, nemen bewuste keuze om het contact- kleinkinderen met oma en opa te laten
verwateren en kapot maken?! Wij zijn volwassene mensen en wij begrijpen dit niet, laat maar staan onze
kleinkinderen. Wij roepen heel hard, helpt ons A.U.B, helpt onze kleindochters die hebben in hun korte leven erg
veel moeten meemaken en door het onbegrip en grote macht positie van de Jeugdzorg en Pleegzorg nog steeds
moeten meemaken. De jeugdzorg zegt gewoon, als jullie met dit of dat niet mee eens zijn ga maar naar de
rechter! Ze zijn zo machtig en ze laten dit ook merken door bijv. antwoorden op onze vragen te geven, manier
van praten met ons, door het behandelen van onze klachten. Wij vragen u om hulp, begrip, advies, hoe en wat
kunnen we nog doen om onze kleinkinderen te mogen zien. Wat op dit moment gebeurt met het “contact mogen
hebben met de kleindochters, met hun praten, hun zien, leuke dingen samen doen en de liefde en warmte ( ze
hebben dat hard nodig) aan hun te geven is onmenselijk en on te recht. Wij hopen dat u ons en onze
kleindochters helpt, geeft een kans om het familie contact om te bouwen en laten groeien.
BVD
Hoogachtend, Lilla en Frans Maas

Wij willen graag gewoon, normaal contact met onze kleinkinderen. Onze kleinkinderen willen erg graag bij ons komen te logeren. Samen leuke dingen doen, laten voelen dat we ontzettend veel van ze houden en dat ze familie hebben die heeft om hun, staat voor hun altijd klaar.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bureau Jeugdzorg

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bureau Jeugdzorg nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lilla Maas