Klacht: Keuring woning voor verkoop

op 15 februari 2018 over Vereniging Eigen Huis in de categorie Stichtingen en verenigingen

Onze woning werd door een “deskundige ” van de VEH gekeurd op verzoek van de aspirant koper.
Deze deskundige heeft de woning uit 1880 gekeurd alsof het een nieuwbouw huis was. o.a. Op plaatsen niet gekeken waar hij gemakkelijk bij kon en op plaatsen waar wat zaagsel lag opgemerkt dat er mogelijk sprake kon zijn van houtworm. Ook diverse veronderstelling gemaakt die de aspirant koper hebben afgeschrikt. We hebben daarover een klacht ingediend bij de VEH zowel bij de directie als de verenigingsraad. De klacht werd door een klachtpersoon “afgehandeld”. Verder werd er niets mee gedaan.
Verkoop ging daardoor niet door en heeft ons minimaal € 10.000,–
gekost.
Later is door een inspecteur van een ander bureau een onderzoek gedaan die veel realistischer was en waardoor we toch ons huis hebben verkocht.

Als andere mensen wel twee keer nadenken voor ze voor een ouder huis de VEH inschakelen voor een bouwkundige keuring.
We hebben inmiddels van diverse kanten een zelfde geluid over de keuringen via de VEH gehoord.

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vereniging Eigen Huis over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door hymer2008