Klacht: Juridisch advies FNV

op 08 februari 2013 over FNV in de categorie Vakbonden

In augustus 2012 heb ik een conflict voorgelegd die ik heb vanwege mijn ontslag. Omdat ik nog niet lang genoeg lid ben van het FNV kan ik geen gebruik maken van rechtsbijstand. FNV heeft mij daarop een rekening gestuurd van 630 euro om mijn zaak in behandeling te nemen. Omdat het hier om een speciaal geval gaat vanwege het onderwijs is dit dossier uiteindelijk in november over gedragen naar AbvoKabo. Eind december krijg ik bericht dat de jurist het erg druk heeft en in 2013 op mijn zaak zal terug komen. Eind januari krijg ik een mail van de jurist of deze nog iets voor mij kan betekenen. Ik mail terug of er al actie was ondernomen? Dit was inderdaad nog niet het geval en daarom werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Laat ik daar vanmiddag (8 februari 2013) aankomen en te horen krijgen dat er niets voor mij gedaan kan worden omdat de termijn van 6 maanden verstreken is. Conclusie, conflict nog steeds niet opgelost cq nog niet eens in behandeling genomen en 630 euro armer….

Dat FNV de 630 euro terug stort met een excuus en dat zij de zaak alsnog oppakken hoe kansloos deze volgens de AbvoKabo ook is.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van FNV

1 jaar geleden - Geachte heer van Dijk, Hartelijk dank voor uw melding. De FNV is vanaf januari 2016 gestart met het beantwoorden van berichten op klacht.nl. Uw melding is vóór 1 december 2015 geplaatst en wellicht niet meer actueel. Om deze reden sluiten wij uw melding hier. Mocht uw melding nog wel actueel zijn dan horen wij dit graag van u. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen. Wij hopen op uw begrip. Met vriendelijke groet, Jelte, FNV Webcare

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 27 mei 2016 om 08:37 geantwoord

Geachte heer van Dijk,

Naar aanleiding van ons bericht van 2 mei jl. hebben wij niets meer van u vernomen. Wij sluiten derhalve uw klacht. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht, dan verzoeken wij u dit aan ons kenbaar te maken. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen.

Jelte, FNV Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door jwvandijk