Klacht: Jeugdbescherming West in de fout

op 29 augustus 2016 over Bureau Jeugdzorg in de categorie

Op 10 juni werden onze kleinkinderen X, X en X, zonder opgaaf van redenen en zonder de moeder (onze dochter X) te informeren weggehaald en geplaatst bij hun vader. Xis voogd en X, hun vader, is toeziend voogd. Later bleek de reden een valse melding van de vader te zijn, die stelde dat moeder op 8 juni hun drie kinderen had meegenomen naar een pretpark als definitief afscheid en dat ze daarna de kinderen iets aan zou doen en daarna zichzelf. Dit is door de gezinsvoogd mevr. X zonder controleren voor waar aangenomen. Iets wat mij heel simpel leek, ze had de volgende dag naar de school van de kinderen kunnen gaan voor een gesprekje met X of X en eenvoudig tussen neus en lippen door kunnen vragen hoe het gisteren was in het pretpark. Bij de rechtzaak twee weken later mocht onze dochter niet aanwezig zijn, omdat ze een gevaar zou zijn. Later was er een aparte rechtzaak voor onze dochter waar om dezelfde reden als hiervoor genoemd, op verzoek van mevr. X politie aanwezig was. . Volgens mevr. X heeft onze dochter een stoel naar het hoofd van een van de gezinsvoogden gegooid en een andere bespuwd. Bianca ontkent stellig dat zoiets gebeurd is. Hier is ook in de rapportage die ik gelezen heb niets van terug te vinden. Omdat de kinderrechter normaal gesproken klakkeloos het advies van jeugdbescherming overneemt, waarschijnlijk in de veronderstelling dat er gedegen onderzoek is verricht, had mijn dochter mijns inziens geen schijn van kans de kinderen terug te krijgen. Sinds die tijd heeft onze dochter haar kinderen niet meer gezien en de vader werkt elk telefonisch contact tegen door de telefoons van de kinderen in beslag te nemen. Ook heeft hij tegen hun oudste dochter gezegd, die haar telefoon in het begin wel mocht houden, dat het zijn hart breekt dat als zij haar moeder belt.
De kinderen zijn nu ruim twee maanden bij hun vader. Volgens mevr. X is er met de kinderen, die tot die tijd gelukkige, vrolijke, blije en welopgevoede kinderen waren, opeens van alles mis. De oudste dochter is zwaar depressief en suïcidaal. De andere twee hebben ook psychische problemen. De oudste dochter, die totaal niet met haar vader kan opschieten, heeft een hartverscheurende brief geschreven aan jeugdbescherming west, maar het enige dat ze te horen kreeg was dat ze meer haar best moest doen om beter met haar vader op te schieten. Ook heeft mevr. X zonder toestemming van onze dochter de kinderen uit laten schrijven bij haar zorgverzekering.
Ik ben bang dat de acties van mevr. X meer worden ingegeven door haar hekel aan onze dochter, die geen ja en amen zegt en daarmee de autoriteit van mevr. X in twijfel trekt dan het belang van onze kleinkinderen.

Als er een onderzoek wordt gedaan naar het functioneren van mevr. X in deze zaak en de kinderen weer terug zijn bij hun moeder.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bureau Jeugdzorg

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bureau Jeugdzorg nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Aila