Klacht: Jaarpremie incassokosten

op 15 december 2017 over LAVG in de categorie Incassobureaus

In begin van 2017 wilde Anderzorg zorgpremie voor het gehele jaar incasseren (€ 1.292,52). Dat was nooit met Anderzorg afgesproken. Dat is hun niet gelukt en is overgedragen naar LAVG.

Na meerdere telefoongesprekken en a-mails kwam het bij het klachten afdeling terecht. Klachten afdeling van Andrezorg heeft het uitgezocht en gaaf toe dat het fout van hun administratie was. (mailkopie onderaan)

In de tussen tijd werd het eind maart en stonden aantal maandpremies open.

Afspraak zoals u ook in de mail ziet staan, is dat ik € 501,- (openstaande maandpremie op dat moment) moest binnen 14 dagen betalen (uiterlijk 12-04-2017).

Betaling is voor die datum over gemaakt, door de verwerking van betaling zag Anderzorg pas op 18-04-2017 op hun rekening. Daar komt op neer dat ik 6 dagen te laat was. Daar door heeft Anderzorg voordering van bedraag terug gegeven aan LAVG.

LAVG heeft de incasso kosten in rekening gebracht die baseren op € 1.292,52. Terwijl in de onderstaande mail is duidelijk te zien dat het niet juiste bedrag was.

Volgens de incasso reken programma die baseert op wettelijk norm zou het volgende moeten zijn:
Factuurbedrag: € 501,-
Incassokosten: € 75,15

LAVG heeft in hun specificatie dat incassokosten: € 234,59 zijn en dat zou kloppen als hoofdsom € 1.292,52 zou zijn.

Ik heb zowel bij Anderzorg als bij LAVG het klacht neergelegd. Beide bedrijven geven aan dat ze niks aan kunnen doen. Door dat LAVG een hoofdsom handteer die niet klopt, komen incassokosten hoger uit. Daar ben ik niet mee eens.

—————————-

Mail van Anderzorg op 29-03-2017:

Beste meneer Iljasov,
We hebben zojuist telefonisch contact gehad en het volgende afgesproken.

Premie
Het is een fout van onze kant geweest om u per 1 januari 2017 op jaarbetaling te zetten. Onze excuses daarvoor. We hebben u met terugwerkende kracht op maandbetaling gezet. Dit betekent dat er nog een bedrag openstaat van € 501. Dit is als volgt opgebouwd:
• Premie december 2016 € 93
• Premie januari t/m april 2017 € 408 (vier keer € 102)
We hebben afgesproken dat u het bedrag van € 501 binnen 14 dagen naar ons rekeningnummer overmaakt. Als u het binnen 14 dagen naar ons overmaakt, sluiten we het dossier bij de deurwaarder en vervallen de incassokosten. Bij de betaling kunt u het volgende kenmerk gebruiken: 195940833.

Rekeningnummer
Rekeningnummer NL87 INGB 0676 4162 17
T.n.v. Anderzorg NV te Groningen
Heeft u nog vragen?
Neemt u dan contact op met onderstaande behandelaar op telefoonnummer 088 222 44 01, het beste te bereiken op werkdagen van 08:30 uur tot 16.00 uur. Of stel uw vraag per e-mail.

Namens de manager Klachtenmanagement

Manon Veldman
behandelaar Klachten

ref:_00D24Irch._500241D8QNo:ref

Vandaag staat de zaak als volgt: op 18-12-2017 is er proces bij e-court (online rechtbank) LAVG eist € 521,20. Ik zie als oplossing het volgende, ik kan mee eens zijn dat de betaling van € 501,- 6 dagen later is en daar voor wil ik ook incassokosten van € 75,15 betalen. Maar die mogelijkheid kreeg ik tot nu toe niet.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LAVG

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LAVG nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door roefat