Klacht: Intimidatie-beleid van MKBusiness

op 26 juni 2013 over MKBusiness in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben meerdere malen door MKBusiness op een niet ál te nette manier telefonisch benaderd. Ze hebben totaal geen interesse in het verhaal van ‘het slachtoffer’ maar benadrukken telkens weer, toch maar zo snel mogelijk te betalen. Triest om te lezen hoeveel mensen door dit zgn. incassobureau al benaderd zijn. Intimideren staat bij hun blijkbaar hoog in het vaandel. In de tussenliggende periode hebben al enkele honderden gedupeerden aangifte gedaan bij de fraudehelpdesk. Ondanks alles gaan zij onverminderd door met dreigmails e.d. te sturen, in de hoop dat iemand zo onwetend is en overstag gaat.

Dit soort bedrijven moet echt het recht ontnomen worden, om onschuldige mensen onder druk te zetten, met geld als pressie-middel. Schandalig dat dit soort praktijken nog steeds door de Ned. overheid geduld worden.

Ik hoop van harte dat zeer binnenkort een nieuwe wetgeving ervoor zorgt dat niet ‘zo maar’ iedereen een incassobureau kan beginnen, alleen maar met het doel van zelfverrijking.

Ik wens alle slachtoffers heel veel succes toe en kan alleen maar als tip meegeven om aangifte bij de politie te doen van dit soort praktijken. Anders blijven ze hiermee onverminderd doorgaan. Power to the people!

Gewenste Oplossing:

Alleen een aanpassing van de Wet, waardoor dit soort bedrijven van overheidswege voor hun gedrag beboet kunnen worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door MKBusiness in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat MKBusiness een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MKBusiness

Heeft op 14 juni 2016 om 12:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Wij vinden het erg vervelend om te vernemen dat u vindt dat er onterecht gelden van uw rekening zijn afgeschreven. Wij baseren onze informatie op hetgeen onze opdrachtgevers aanleveren.

Graag wil ik u verzoeken om met inhoudelijke vragen, klachten of opmerking contact op te nemen met onze opdrachtgever.
.

Alle klachten die gemeld zijn door levenskracht