Klacht: Inschrijving systheem Brom

op 26 september 2017 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

In juli 2017 heb ik mij ingeschreven voor de opleiding Doktersassistent bij Capabel Onderwijs Groep locatie Rotterdam. De opleiding zou op 20 november 2017 starten.
Ik heb een onderwijsovereenkomst met een bijbehorende machtiging getekend en kopieën van diploma’s etc. opgestuurd.
Ik heb een brief ontvangen waarin staat dat alle gegevens die ik heb opgestuurd goed zijn gekeurd en dat ik sta ingeschreven voor de opleiding Doktersassistent onder studentnummer: 390274.

Nou hoor ik van DUO. dat ik niet in systeem bron sta ingeschreven, wat volgens DUO door Capabel gedaan moest worden. Hierdoor heb ik nu problemen qua overbrugging en zit ik zonder inkomen.
Ik heb telefonisch contact gehad met Capabel hierover, er werd mij verteld dat ik na 20 november pas ingeschreven ga worden bij systeem bron (als ik daadwerkelijk met de opleiding start).
Dat is voor mij geen goede optie omdat ik nu geen overbrugging kan krijgen van DUO en ik niet tot december zonder inkomen kan gaan zitten.

Bij deze wil ik dat Capabel mij per heden gaat inschrijven bij systeem Bron zodat ik geen problemen met DUO ga hebben. Als ik niet ingeschreven ga worden dan ga ik mij afmelden voor de opleiding en wil ik mijn inschrijfgeld terug.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Capabel Onderwijs Groep nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 10 oktober 2017 om 16:07 geantwoord

Geachte mevrouw Markanjan,

U heeft uw klacht op 26 september 2017 ook rechtstreeks bij de klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep ingediend.

Op 26 september heb ik u het volgende bericht toegezonden per e-mail.

\"Wij hebben de studentenadministratie net de opdracht gegeven om contact op te nemen met het DUO om te melden dat u bij Capabel Onderwijs Groep staat ingeschreven voor de opleiding doktersassistent met als startdatum 20 november 2017.

Ik hoop dat hierdoor uw problemen qua overbrugging worden opgelost.\"

Gerda van Norden
Klachtencommissie