Klacht: Inschrijfgeld

op 16 augustus 2016 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Ik heb me een maandje terug ingeschreven op de opleiding apothekersassistens en ben uitgenodigd voor een gesprek. Achteraf heb ik besloten om de opleiding niet te doen, maar toch moest ik 75€ betalen. Ik vind dit helemaal niet kunnen en wil graag mijn geld terug. Ik hoef toch geen inschrijfgeld te betalen voor een opleiding die ik niet ga volgen? Nergens staat dat deze inschrijfgeld betaald moet worden voor een toets dat gemaakt word, als ik dit had geweten zou ik eerder een hbo 21+ toets maken en daarvoor betalen. Dit is een ongeldige koop omdat mensen hierover slecht geinformeerd worden en dus ook een wankoop.

Ik zou als oplossing graag de door mij betaalde bedrag aan een opleiding waar ik niet ingeschreven ben terugkrijgen. Ik ben ook maar een student en kan niet zomaar geld uitdelen aan opleidingen waaar ik niet word ingeschreven.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 17 augustus 2016 om 11:11 geantwoord

Geachte heer Mert,

Omdat u voor de opleiding apothekersassistent niet aan de instroomeis voldeed (niet de juiste vooropleiding), bent u uitgenodigd voor een intaketest om te kijken of u aantoonbaar beschikt over de juiste capaciteiten en persoonlijke kenmerken.

U heeft de uitslag van deze test met één van onze intakers besproken. Naar aanleiding van de resultaten uit de test, bent u afgewezen voor de opleiding.

Bij inschrijving voor een opleiding, ook bij afwijzing naar aanleiding van de intaketest, bent u altijd minimaal inschrijfgeld verschuldigd.

Zie ook artikel 6: Toelating van de algemene voorwaarden van Capabel Onderwijs Groep. U kunt deze algemene voorwaarden vinden op onze website. Bij inschrijving voor een opleiding, gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden.

Om bovenstaande reden is uw klacht ongegrond en zal u het inschrijfgeld moeten betalen.

Gerda van Norden
Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 19 augustus 2016 om 13:19 geantwoord

Overigens heb ik net telefonisch contact genomen en laten goedkeuren dat een mbo niveau 3 diploma voldoet aan de instroomeisen. En dat je zo zonden een toets af teleggen wordt ingeschreven op de opleiding!

Alle klachten die gemeld zijn door Melo42
x