Klacht: incasso kosten zonder enige waarschuwing!

op 25 juli 2014 over MKBusiness in de categorie Incassobureaus

Ben gebeld door AllRound Vitality of ik een proef monster wilde van hun vitaminen pillen. en was ermee akkoord gegaan, er werd mij toen der tijd niets verteld over contracten puur dat het ging om een proef monster.

Ik heb de monster ontvangen en heb netjes betaald, een maand later kreeg ik een grotere pakket voor 3 maanden nou dat hoefde van mij niet en heb ik het netjes terug gestuurd. en ik zag dat ze 50,85 van mijn rekening hadden gehaald dus ik had het terug laten boeken doordat ik niet op de hoogte was van de restzending, en er ook geen rekening mee gehouden. op 1 juli kreeg ik een brief van deze incasso bedrijf dat ik 50,85 moet betalen binnen 5 dagen, ik begreep het niet doordat ik het pakket terug heb gestuurd ( en ik maar denken dat elke bedrijf dat producten levert na retourzending het ook daar bij laat, en mij niet laat betalen voor iets wat ik niet meer bezit nou dat had ik goed mis)

Na het lezen van de brief, heb ik gelijk gebeld naar de incasso bedrijf dat ik de pakket inmiddels had terug gestuurd en ze zeiden er verder niets over maar gaven me wel de nummer van de bedrijf in kwestie dus AllRound Vitality. vervolgens heb ik hun opgebeld om te laten weten dat ik de pakket terug heb bezorgd en heb te horen gekregen dat ze de pakket terug hebben ontvangen, maar ja daar komt het ik moet nog steeds betalen en dat ik niet meer terug kan omdat het al bij de incasso is geplaatst zonder enige waarschuwing of wat dan ook.

Nou fijn is het dan ik had niks vernomen van de deze incasso bedrijf sinds de brief van 1 juli, maar op 22 juli kreeg ik een telefoontje van deze incasso bedrijf dat mijn bedrag incl. incasso van 50,85 naar 90,85 is gegaan (zonder er een brief er over te ontvangen) nou ik vond dat niet erg leuk om te horen natuurlijk. maar er is aan de telefoon wel een betaal regeling gemaakt om het in 2x te betalen omdat ik niet wil dat de kosten hoger worden.

Maar vandaag kreeg ik 2 brieven binnen de eerste aangemaakt op 22 juli (op de dag dat er een regeling was getroffen) dat ik binnen 5 dagen de bedrag moet over maken op hun rekening, en de tweede brief was aangemaakt op 23 juli waarin word gezet dat er een betaalregeling getroffen is. ja ik vind het zelf niet leuk dat deze bedrijf eerst incasso kosten invoert zonder enige waarschuwing dat ik binnen een bepaalde tijd niet alleen de bedrag moet over maken maar geen enkele brief erbij doen wat er gebeur mocht je de bedrag niet betalen binnen zoveel dagen (iets wat meeste bedrijven juist wel doen!) en sturen ze pas een waarschuwingsbrief nadat er een betaalregeling plaats heeft gevonden met de specificatie iets wat eerder gedaan moest worden om onnodige kosten te verkomen. en tevens nu ik lees bij brief 1 dat ik meerdere herinneringen heb ontvangen wat totaal niet waar is tenzij ze met meerdere 1 herinnering bedoelen.

Als ik moet betalen om af te komen van die vitaminen pillen oke leer ik er ook weer wat van, maar ik zal tevreden zijn als deze bedrijf van mijn factuur de incasso kosten nietig verklaart doordat ze mij niet op de hoogte hebben gesteld, volgens hun hebben ze mij meerdere brieven gestuurd terwijl dat niet zo is. alleen 1 brief met erop herinnering, en verder niets.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MKBusiness

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MKBusiness nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door MKBusiness in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat MKBusiness een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MKBusiness

Heeft op 14 juni 2016 om 11:14 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Alle klachten die gemeld zijn door Niet_Happy