Klacht: incasso bureau vordert bedrag voor niet afgenomen diensten

op 14 juni 2016 over Huurwoningbemiddeling.nl in de categorie Websites - Woningen

Onlangs, ik vermoed medio december, heb ik éénmalig aan “huurwoonbemiddeling” via IDEAL betaald, om op hun site te kunnen kijken. Met opzet heb ik dat via IDEAL gedaan, omdat ik géén automatische incasso wens, en ook géén soort van “abonnement”.
Ik heb van hen nooit een brief/ mail gehad, waarin zij mij vragen om te betalen. Heb van hen dus ook geen kans gehad om e.e.a. recht te zetten: ik wens géén abonnement, zéker niet voor diensten die niet geleverd zijn. Via een incasso bureau krijg ik nu gesommeerd om 120 Euro te betalen. Dit is inclusief incasso-kosten. Volgens hen heb ik een abonnement aangegaan door de ‘algemene voorwaarden’ aangevinkt te laten staan. Pas ná dit telefoontje kreeg ik, nadat ik koud de hoorn opgelegd had een brief met ‘herinnering’. Tevens staan daarbij al de keren dat ik op hun website geklikt heb, want ik zocht inderdaad een woning, maar nooit klikte ik verder, omdat dan in beeld kwam dat je ‘om verder te gaan je moest abonneren’.
Dat heb ik dus niet gedaan. Het is dus toch logisch dat ik ervan uitgegaan ben dat er geen abonnement, en dus geen betalingsverplichting was?

- Het vermeende abonnement meteen, met onmiddellijke ingang opgezegd
- de invordering ingetrokken wordt, daar ik van de werkelijke diensten geen gebruik gemaakt heb, en ook niet gebruik van kón maken.
Niet anders dan alleen wat voor iedereen zichtbaar is, zonder te betalen. dat staat er óók, klip en klaar: kijken is gratis.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningbemiddeling.nl over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningbemiddeling.nl in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningbemiddeling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningbemiddeling.nl

Heeft op 15 juni 2016 om 08:16 geantwoord

Geachte heer Samson,

Na uw betaling op 27 december 2015 heeft u van ons een betalingsbevestiging ontvangen waarin u o.a. leest: Het systeem zal aan de hand van het door u gekozen abonnement automatisch
opnieuw incasseren voor de door u gekozen periode. U kunt uiteraard zelf een abonnement op elk gewenst moment stopzetten.

Op 9 mei 2016 heeft u van ons via de mail een betalingsherinnering ontvangen, hierop hebben wij van u geen enkele reactie ontvangen waarop wij uw dossier op 3 juni 2016 hebben overgedragen aan het incassobureau.

Als u een profiel heeft aangemaakt ontvangt u een e-mail zodra er nieuw woningaanbod is geplaatst wat aan uw zoekcriteria voldoet. Spreekt een woningaanbieding u aan en wilt u meer informatie en/of reageren dan heeft u daar een abonnement voor nodig. Volgens de door ons gelogde gegevens heeft u regelmatig ingelogd en gebruik gemaakt van de betaalde functies.

Klantenservice Huurwoningbemiddeling.nl

Heeft op 29 juni 2016 om 12:56 geantwoord

Dit is natuurlijk geen 'oplossing' maar op je strepen blijven staan zonder enige concessie. Ik ben en blijf het ermee oneens. ““\"Het systeem zal aan de hand van het door u gekozen abonnement automatisch opnieuw incasseren voor de door u gekozen periode\"””. Ik heb geen abonnement gekozen, en dus ook geen periode, dus hoeft er ook niet geïncasseerd te worden.
Ik heb één keer met IDEAL betaald, juist om niet vast te zitten aan een abonnement, wat telkens stilzwijgend verlengd zou worden. Ook die stilzwijgende verlenging is wettelijk zeer discutabel. Ik heb géén adres of bankgegevens achtergelaten bij het vinkje van die zogenaamde ‘volmacht’. Dat is dus uit de IDEAL betaling gehaald. Dat ik weleens huizenwebsites aangeklikt heb, wil ik wel geloven. Maar nooit, nimmer, bewust, en heb er dus ook geen “gebruik van gemaakt”
Die IDEAL betaling heb ik éénmalig gedaan om te kunnen kijken wat huurwoningbemiddeling te bieden heeft. Dat bleek gebakken lucht: alleen advertenties van andere websites, waardoor het huizen bleken die dus meestal allang verhuurd zijn. En is zeker geen bemiddeling, zoals de naam mag vermoeden. Dat is makkelijk geld van anderen incasseren, en op vakantie gaan van mijn vakantiegeld. Ik heb betaald, om verdere juridische haarkloverij uit de weg te gaan. Mijn energie moet naar andere prioriteiten. Maar betaald onder protest, en met een haal nare bijsmaak: betalen voor gebakken lucht. Het is een schimmige wereld, deze websites, deze methodes, van mensen die graag gebruik maken van minder op het web behendige surfers. Het voelt als grabbelen in mijn portemonnee.

Alle klachten die gemeld zijn door gladde jongens