Klacht: Inbeslagnname volledig pensioen sinds december 2015 i.v.m. belgische belastingen

op 24 september 2016 over Belastingdienst in de categorie

Begin december 2015 bleek dat mijn volledige pensioen werd ingehouden. Heet bleek een vordering te zijn van de Belgische belastingdienst
{Allee Verte 33 Vise) Ik kwam er toen pas achter dat ik mijn pensioen bruto netto zou moeten ontvangen, Ik ben direct naar de belastingdienst in Maastricht gegaan. Daar zei men mij dat ik telefonisch een afspraak moest maken per telefoon. Een ambtenaar die het gesprek gehoord had, zei me, dat het heel eenvoudig was. Ik moest gewoon het A.B.P. bellen en dan zou men mij de belastingen direct overmaken. Na het A.B.P. gebeld te hebben, vroeg men mij of ze gestoord waren. Direct terug gegaan naar het belastingkantoor. Daar ontmoette ik dezelfde ambtenaar en zei dat hij zich vergist had. Ik moest met mijn ABP papieren komen en dan zou teruggave geregeld worden. Ik heb toen telefonisch een afspraak gemaakt voor begin januari. Daar aangekomen, vertelde deze ambtenaar (loket 3) mij dat hij ook mijn aow jaaropgaven nodig had. Ik weer naar huis en een nieuwe afspraak gemaakt> Precieze datum weet ik niet meer, maar daar aangekomen had de ambtenaar nog meer gegevens nodig. Weer een afspraak gemaakt en toen ik daar aankwam vertelde hij me dat heet niet in zo”n korte tijd kon. Nieuwe afspraak gemaakt voor 10 februari 2016. Op 10 februari vertelde de ambtenaar mij, dat hij geen C formulieren had en dat dit geval in Heerlen behandeld moest worden. Thuisgekomen direct Heerlen gebeld en daar zei men mij dat ik ;s ochtends toch in Maastricht een afspraak had. De dame aan de telefoon vond dit zeer vreemd. Ik vroeg daarom een afspraak in Heerlen. Men vertelde mij, dat dit niet voor 11 juli 20126 kon. Ik heb daarop een belastingconsulent (bureau Kubus in Maastricht in de hand genomen. Dit bureau kon niet voo9r 15 mei aan mijn zaak beginnen i.v.m. drukke werkzaamheden. In augustus had nog niets gehoord van dit bureau en heb een mailtje gestuurd. Het bleek dat deze dame overspannen was geraakt en ook op vakantie was geweest. Mijn zaak was onderop de stapel terecht gekomen. Deze vrouw kwam er ook niet helemaal uit en heeft mij door verwezen naar een fiscalist, dhr. Patrick Scheers, tel. 06 54353028. Deze heeft mij vandaag een samenvatting doorgestuurd met zijn bevindingen.
Ook heb ik de Belgische belastingdienst in maart 2015 gevraagd om het termijn bedrag van €1700,00 terug te brengeen naar een lager bedrag. Dit vonden zij goed en zij hebben tot 2x toe de Nederlandse belastingdienst hiervan op de hoogte gesteld. Er is geen enkele reactie hierop gekomen. Ook heb ik geprobeerd contact te krijgen met de dienst die de inbeslagname regelt en het commentaar van de Nederlandse belastingen was, dat ik dat telefoonnummer niet kreeg en dat ze dat ook niet hadden. Ik vind dat de Belgische- en de Nederlandse belastingdiensten in gebreke zijn gebleven.

G.P. Reitsma
Brouwersweg 32c
6214PD Maastricht
bnsn nummer ; 071198866

Ik ben tevreden wanneer de beslagname direct gestopt wordt en ook met terugwerkende kracht voor augustus en september mijn pensioenuitkering mag ontvangen. Daarmee kan ik een gedeelte van mijn achterstand betalen
Ik heb een huur van ongeveer € 1000,00 en met alleen aow is dit niet te betalen. Ik heb nog wat kunnen bijwerken in het onderwijs, maar daarmee kon ik niet voldoen om de huur te betalen. Ook moet mijn auto een goede beurt hebben, want zonder auto geen werk.
Misschien kunt u mijn zaak ook bespoedigen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door guusreitsma