Klacht: Ik voel me opgelicht.

op 01 augustus 2017 over Frey Oogzorg in de categorie Opticïens en brillen

Omdat de glazen van mijn bril steeds meer krassen kregen heb ik medio 2014 bij Frey Oogzorg in Vlagtwedde een nieuwe multifocale bril laten aanmeten. Kosten €1300,-.
Helaas was de bril niet goed, ik kon er niet mee lezen en mijn ogen voelden moe en vervelend aan. Diverse malen terug geweest met klachten over lezen en trekken van de ogen, het antwoord was steeds ‘even bijstellen en je moet altijd even aan een nieuwe bril wennen’ maar de klachten werden niet opgelost.
Met de gedachte ‘ik wen er later wel aan’ is de bril opgeborgen en ben ik de oude beschadigde bril weer gaan dragen.
Medio 2015 bij hetzelfde bedrijf glazen voor een sportbril laten maken. Kosten €391,-.
Helaas kon ik door deze glazen bijna helemaal niets zien, dus terug.
Nadat de glazen 2 of 3 maal vervangen waren en gezegd werd dat er niets aan gedaan kon worden is de bril in de kast verdwenen (weg €391,-).
Omdat de glazen van mijn dagelijks gedragen bril steeds slechter werden, besloot ik enkele maanden geleden dat ik maar eens aan de nieuwe bril moest wennen.
Toen ik na een maand nog steeds last had van vermoeide trekkende ogen en hoofdpijn, ben ik met de bril naar opticien Luitjens in Musselkanaal gegaan om te vragen wat zij ervan dachten.
Conclusie: De bril was verkeerd opgemeten, cilinder was helemaal verkeerd.
Nieuwe glazen besteld en inderdaad bleek dat het ook anders kon. Prachtig zicht op alle afstanden.
Gelukkig met het resultaat heb ik Luitjens ook naar de sportbril laten kijken.
De glazen van de sportbril waren totaal verkeerd opgemeten, het was logisch dat ik er niets door kon zien.
Ook hiervoor nieuwe glazen besteld en ook deze waren weer in één keer goed, het kan dus wel, het heeft niets met moeilijke ogen of stand van het glas te maken, maar alles met vakkennis.
Na bedacht te hebben of het nog wel zin had om er iets aan te doen, toch maar teruggegaan naar Frey Oogzorg en gezegd dat ik mijn geld terug wil of de brillen in orde gemaakt.
Hij wilde me wel €450,- vergoeden voor de multifocale bril (heeft hij niet gedaan) maar voor de sportbril deed hij niets.
Kortom, ik voel me (voor bijna €1300,- aan glazen) opgelicht door iemand die zegt opticien te zijn maar totaal geen kennis op dit gebied lijkt te hebben.

Compensatie voor de geleden schade.

Alle klachten die gemeld zijn door H. Hoorniik