Klacht: ik mocht mijn melding zelfs niet toelichten

op 08 augustus 2017 over 112 alarmcentrale in de categorie Artsen

op 14 juli stond ik op de A-28 op een parkeerterrein; ergens op de Veluwe richting Zwolle. Hond uitlaten dus dat duurt even.
Naast mij stopte een automobilist in een Peugeot.
De man stak een joint op; ik weet dat dit een joint was omdat ik bekend ben met de geur enzo (ook ik ben jong geweest!!).
Tijdens het roken van de joint dronk de man zijn halve liter bier leeg en maakte vervolgens een nieuwe open waarvan hij in het zonnetje heerlijk genoot. Dus 1 liter bier en een joint; om na 10 minuten vervolgens weer in de auto te stappen en de A-28 op te rijden.

Ik heb direct 112 gebeld; maar ik kwam niet tot een melding want ik direct “op mijn plaats gezet” door de centralist.
Hij vroeg “in welke gevaarlijke situatie bevindt u zich” of in die strekking. Ik vertelde hem dat ik mijzelf NIET in zo’n situatie bevond. Maar dat ik…. En verder ben ik nooit gekomen. Want ik werd direct onderbroken en doorverwezen naar 8844. Ik heb nog geprobeerd om mijn melding toe te lichten maar helaas.
Beetje dom van me, want ik was van mijn a propos en heb de verbinding verbroken.

Tot mijn verbazing belde de centralist mij binnen een minuut terug en ik voelde me op mijn nummer gezet; want ook nu wilde hij geen moment mij de gelegenheid geven mijn melding toe te lichten. Dus ik heb besloten om het maar zo te laten.

Ik bel in het vervolg niet meer; dit is een zinloze zaak wanneer je niet MAG melden dat iemand met 1 liter bier en een joint achter zijn kiezen gewoon weer met 120 km/h de A-28 op maf scheuren.

Had ik de man moeten aanspreken? Ja, misschien wel. Maar hij zag er niet echt aansprekelijk uit, dus sorry; ik heb 4 kinderen.

Belachelijk dit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leg het de centralist eens uit en vervang hem vervolgens voor een politie-agent.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 112 alarmcentrale

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 112 alarmcentrale nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J. Duindam