Klacht: Ik ben 16 jaar lid geweest en na 1,5 jaar worstelen met cnv was ik genoodzaakt alsnog een particulier advocaat in te schakelen

op 14 juli 2017 over CNV in de categorie Vakbonden

Op een afschuwelijke manier ben ik van mijn baan afgekomen. Zo moest ik via een jaaropgave ontdekken dat ik uit dienst was. Aan de kant gezet na bijna 10 jaar trouwe dienst. En dat terwijl ik in de ziektewet zat. Maar ik zal jullie een lang verhaal besparen. Ik was in eerste instantie blij dat ik lid was van de bond want nu kon ik er na al die jaren lidmaatschap ook echt eens gebruik van maken, toch? Nou niets bleek minder waar. Ik werdt al gauw afgescheept naar een externe jurist van een ander kantoor. Ik deed mijn verhaal en ondanks dat deze jurist beaamde dat de manier van handelen van mijn werkgever jegens mij ook zijn mond deed open vallen. Werd mij gelijk gemeld dat ze er alleen zijn om eventueel loonvordering te doen en of te begeleiden bij de ontbinding van het contract. Maar de emotionele schade en het psychische leed wat mij en mijn gezin is aangedaan……nee daar zitten zij niet voor. Het contact met de jurist verliep erg moeizaam en doordat ik ook nog geconfronteerd met loonberekeningen die ik in eerste instantie zelf moest uitrekenen werden mijn psychische klachten alleen maar erger. Uiteindelijk na bijna 1,5 jaar met de bond te hebben geworsteld en zwaar onder druk te worden gezet door de werkgever trok ik het niet meer en heb zelf maar een advocaat ingeschakeld. 16 jaar contributie had ik dus beter kunnen besparen (zonde geld). Nu 3 jaar verder zit ik nog steeds ziek thuis in de ww inmiddels en conclusie van mijn arts is getraumatiseerd door de werkgever. Ik ben nog steeds in behandeling en moet er rekening mee houden dat ik er wel wat aan over kan houden. Dus kan ik ooit weer aan het werk? Dat moeten we maar afwachten. Je wergever kan je blijkbaar alles afnemen, zo ook je toekomst.

Dat is voor mij te laat ben ik bang

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CNV over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door J.vermaning