Klacht: Hypotheker Westblaak Rotterdam

op 11 januari 2015 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

Ik heb een klacht over de Hypotheker Westblaak

Bij het oversluiten van de spaarhypotheek naar een andere hypotheekvorm is mij niet gewezen
op de fiscale gevolgen van de afkoop van de spaarpolis. Deze polis dient 15 jaar te lopen om bij afkoop
een vrijstelling te garanderen op het ontvangen rendement.

Eerder in het omzettingsproces had ik zelf al info opgevraagd bij de Belastingdienst hierover en bovenstaande werd door hen bevestigd.
De adviseur ontkende keer op keer dat dit het geval was en zei dat er geen fiscale gevolgen waren
anders dan een klein bedrag over de advies en omzettingskosten van 945,= In de door mij ondertekende offerte is dit bevestigd. Ook zei hij dat de Belastingdienst ondeskundig personeel in dienst heeft.

Toen ik hem telefonisch met deze zaak confronteerde, werd hij agressief en brutaal. De volgende dag kwam er een mail
van hem dat ik inderdaad gelijk had inzake de fiscale gevolgen met als bijlage een wetsvoorstel hierover. Verder neemt hij geen enkele verantwoordelijkheid.

Nu moet ik over het rendement van de spaarpolis 36% inkomstenbelasting betalen, dit is een bedrag van enkele
honderden euro’s

Ik heb de spaarhypotheek moeten omzetten naar een goedkopere lening door financiele problemen om zo een maandelijkse lastenverlichting te creeren. De adviseur was hier zeer goed van op de hoogte. Nu is er van een lastenverlichting geen sprake meer. Ook hypotheekverstrekker Quion neemt geen enkele verantwoordelijkheid.

Ik heb de Hypothker nog benaderd via een email met deze klacht, maar tot op heden is er niet meer gereageerd.

Ik wil een restitutie van de advieskosten a 495,- wegens nalatigheid en ondeskundig advies

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 09 mei 2017 om 17:21 geantwoord

Deze klacht stond dubbel geplaatst. De andere (identieke) klacht is toen ter tijd al als opgelost geplaatst, maar deze stond nog steeds open. Ik ga deze bij deze sluiten, aangezien de vestigingsdirecteur contact heeft gehad met de klant en er een passende oplossing is gevonden.
Lotte Gerritsen, afdeling Webcare van De Hypotheker

Alle klachten die gemeld zijn door kattawan