Klacht: Hypotheek afgekeurd

op 05 juli 2018 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

De hypotheek verstrekker (Argenta) die uitgezocht verstrekte achteraf geen hypotheken aan kennis migranten. Dit was al bij onze eerste introductie al bekend. Bij het selecteren van de hypotheek verstrekker kwamen ik als klant met de suggestie om een tweede verstrekker te kiezen aangezien voorbehoud van financiering twee afwijzingen nodig heeft. de adviseur gaf aan dit niet nodig te vinden. Vervolgens krijgen wij op de laatste dag voor financiering een afkeuring binnen en de suggestie dat wij wel snel eventjes een hypotheek kunnen afsluiten met ABN Amro. Dit schoot in ons verkeerde keelgat en besloten om met de verkoper een verlenging van financieringtermijn te regelen. Hierbij vingen wij Bot en lopen wij een huis mis.

Het huis kan ik niet terug krijgen, maar de het terugvorderen van de gemaakte kosten voor notaris en taxateur zou netjes zijn.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Bericht van De Hypotheker

4 maanden geleden - Beste Philip, Excuses voor de late reactie. Ik heb je klacht doorgezet naar onze afdeling Consumentengeschillen. Zij zullen contact met je opnemen. Met vriendelijke groet, Lotte Gerritsen, afdeling Webcare

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 13 september 2018 om 14:46 geantwoord

Beste Philip,
Ik heb van de afdeling Consumentengeschillen vernomen dat de gemaakte kosten inmiddels gecompenseerd zijn. Ik ga er nu vanuit dat je klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost en wil deze dan ook sluiten. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan kun je de klacht weer heropenen door op dit bericht te reageren.

Alle klachten die gemeld zijn door Philipvs