Klacht: Hygiëne

op 30 augustus 2016 over Jan Linders in de categorie Supermarkten

Enkele weken geleden haalde ik verse broodjes bij de Jan Linders aan de Markt te Geleen. Deze liggen in een bak en zijn er uit te halen middels een knijptang. Ik zag dat een man (en niet de meest nette) de broodjes er met zijn (vieze) handen uit haalde en daarom sprak ik hem aan. Hij begon daarop tegen mij uit te vallen. De filiaalmanager stond er vlak bij, maar weigerde in te grijpen. Integendeel, hij sommeerde mij mijn mond te houden en weg te gaan. Blijkbaar is het voor hem geen probleem dat iemand met zijn handen in de verse waar zit te graaien. Voor hem is het meer een probleem wanneer iemand er iets van zegt. Zelf zag hij het ook, maar deed niets.
Deze klacht is eerder al ingediend bij Jan Linders, maar zij doen er verder niets mee. Blijkbaar is het gebrek aan hygiëne een landelijke keuze.
Dit gegraai in verse waar is niet alleen smerig, maar ook schadelijk voor de gezondheid van anderen. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk, dat zowel de filiaalmanager als de klantenservice hier niets aan doet.

Excuses van de filiaalmanager en een tekstuele vermelding bij de broodjes, waarin duidelijk staat dat er niet met de handen gepakt mag worden.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Jan Linders over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Jan Linders in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jan Linders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jan Linders

Heeft op 02 september 2016 om 09:31 geantwoord

Wij zijn reeds met deze klant over de genoemde opmerkingen persoonlijk per email in gesprek geweest. Graag zetten wij op verzoek dit contact voort.

Hygiëne hebben wij wel degelijk hoog in het vaandel staan. Dagelijks zijn wij hier uitvoerig mee bezig. Alle opmerkingen vanuit onze klanten nemen wij serieus en in behandeling.

De aangeven punten door deze klant zijn reeds door ons en onze medewerkers uitvoerig doorgenomen.

Jan Linders Klantenservice

Heeft op 02 september 2016 om 11:33 geantwoord

Jan Linders beweert dat zij met mij in gesprek zijn geweest. Dat is absoluut niet waar. Zij hebben alleen contact met mijn vrouw gehad, omdat ik het wilde laten rusten.Ik heb gewoon besloten, mijn boodschappen voortaan NIET meer bij Jan Linders te halen. Nu reageer ik wel zelf, omdat hygiëne ook voor andere klanten van groot belang is.
Er is niet voldaan aan hetgeen ik gevraagd heb.
1) Er is nog geen excuus aangeboden door de filiaalmanager. Deze man heeft mij geschoffeerd, mij persoonlijk aangevallen, alleen omdat ik hem wees op het ontoelaatbare gedrag van de (in de broodjes graaiende) klant. Ik ben door hem weggestuurd als een klein kind, en ik heb absoluut NIET gezien dat hij de klant op het gedrag aansprak (hoewel hij wel beweert dit gedaan te hebben. Blijkbaar mocht ik daar geen getuige van zijn).
2) Ook staat er nog steeds geen vermelding bij de broodjes en is er geen toezicht op naleving van de hygiëne door klanten die er met hun handen in graaien , aan te spreken.
Kortom: er is helemaal nog niets opgelost. Het begint al met de filiaalmanager, die nog geen excuus heeft aangeboden voor zijn (in mijn ogen faliekant verkeerde) handelen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jean van Kan