Klacht: Huurtoeslag stopgezet

op 09 september 2016 over Belastingdienst in de categorie

Sinds 1 Juni woon ik in een nieuwe studio in Groningen. Dit is de benedenverdieping van een woning, erboven woonde een jongen die daar een kamer huurde. Het betreft een zelfstandige studio, er is één voordeur waardoor je in een halletje komt en daar heb ik weer mijn eigen voordeur zitten. Ik heb een douche, toilet, keuken e.d. dus ik heb gewoon recht op huurtoeslag.

Nu ontving ik sinds 1 Juni huurtoeslag op deze studio maar deze is sinds ongeveer 12 Juli stopgezet doordat er meer mensen op het adres wonen dan was aangegeven. Dit komt doordat mijn studio geen apart kamernummer heeft, mijn studio moet dus een toevoeging op het huisnummer krijgen. Ik heb hierover op 5-8-16 contact opgenomen met de belastingdienst. Er werd mij verteld dat ik teruggebeld diende te worden, het verhaal nogmaals moest uitleggen en vervolgens zou mij een brief toegestuurd worden waarin ik kon aangeven dat ik dus een toevoeging wilde. Ik ben wel teruggebeld, maar de enige brief die ik hierna ontving ging over een volledige terugbetaling van mijn huurtoeslag. Vervolgens heb ik 26-08-16 nogmaals contact opgenomen. Ze konden zien dat er inderdaad geen brief verstuurd was maar konden deze niet zomaar aanvragen, ik moest wederom eerst teruggebeld worden wat binnen 5 werkdagen zou gebeuren. Nu is het 9-9-16 en ik ben niet eens teruggebeld. Ik heb zojuist weer contact gehad met de belastingdienst en het enige wat ze kunnen doen is de procedure voor een derde keer opstarten en hopen dat ik dit keer komende week wel teruggebeld ga worden en dat ik vervolgens ook daadwerkelijk die brief ga ontvangen.

Mijn huurtoeslag is wel stopgezet maar daadwerkelijk meehelpen aan een oplossing lijkt nog niet echt te gebeuren. Ik hoop daarom dat dit nu eindelijk een keer opgelost gaat worden en dat de belastingdienst wellicht een kleine tegemoetkoming kan regelen voor het ongemak.

Wanneer mijn kamer een toevoeging in het systeem heeft bij de belastingdienst en mijn huurtoeslag weer uitbetaald wordt. Daarbij verwacht ik een kleine tegemoetkoming.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J.Nienhuis