Klacht: Huur en dienstverleing

op 03 februari 2014 over Oost Flevoland Woondiensten in de categorie klachtmelden

Ik heb ruim 2 jaar in een huurwoning gewoond van Oost Flevoland Woondiensten. Toen ik de woning accepteerde zag alles er goed uit. De opzichter was net een verkoper en deed alsof het de beste woning is.

Het eerste wat me opviel is dat er een centrale verwarming in de woning is. De rest van de straat had het wel. Dit betref een 5-kamer woning. Er was wel een gaskachel aanwezig, de opzichter gaf aan: Als je de tussendeur openlaat dan komt er ruim voldoende warmte boven. Aangezien ik met nood een woning moet hebben heb ik de woning dus genomen en de opzichter geloofd op haar valse woord. Ook gaf de opzichter aan dat er binnenkort renovatie plannen aankomen en de optie voor een cv-ketel mogelijk is. Volgens mijn zijn de renovatie plannen pas als kerst en Pasen op de 8e dag van de week in de 14e maand plaats vinden. Met andere woorden, allemaal loze beloftes en nooit renovatie plannen.

Vanaf het moment dat ik er woonde begon het gedonder al. Kozijnen begonnen te rotten, enkel glas (slaapkamer temperatuur was gemiddeld 9 graden). Toen ik de woningbouw aangaf dat ik een centrale verwarming wens te hebben, werd mij heel vriendelijk aangeboden dat ze een cv-ketel gaan plaatsen, maar dat ik rekening zelf mag betalen. Dus naast huur, moet ik ook de installatieplannen in de woning betalen. Behalve dat ik hooguit belachelijk vind, is dit mijn inziens ook erg onbeschoft. Aangezien ik de strijd niet kan winnen van zo een corporatie, moest ik hier maar mee leven. De kozijnen worden natuurlijk met de renovatieplannen meegenomen, dus nooit.

Op den duur in het strengste van de winter begonnen mijn leidingen te bevriezen in de bijkeuken, hierop belde ik de woningbouw en heb ik dit aangegeven. De medewerker gaf mij aan, dat ik de radiator van die ruimte moet openzetten zodat de leidingen ontdooien. Dit had ik zelf ook wel kunnen bedenken als, ik centrale verwarming zou hebben. Nadat ik had aangegeven geen centrale verwarming te hebben en een oplossing van hun verwacht, werd er heel onbeschoft gezegd: U bent hier zelf verantwoordelijk voor en moet zelf de leidingen ontdooien en de verbinding werd verbroken.

Noodgedwongen heb ik diverse elektrische kachels aangeschaft. 1 voor de bijkeuken, de slaapkamer, gang en een reserve. Hierdoor schoten mijn energie kosten omhoog. Ook dit heb ik bij de woningbouw aangegeven en verzocht of ik enigszins een compensatie kon krijgen, vanwege mijn hoge verbruik. Waarop ik verrassend genoeg als antwoord kreeg dat het verbruik ook mijn verantwoordelijk is en dus de kosten ook. De werkwijze van deze woningbouw ik heel opmerkelijk, ze beloven van alles, maar de huurder is overal verantwoordelijk voor.

Omdat ik zag dat de woningbouw niet servicegericht of oplossingsgericht werk, heb ik besloten een huis te kopen en ben ik verhuisd in de tussentijd. Een derde winter in die huis was voor mij geen optie.

Een welgemeend excuus zou op zijn plaats zijn en daarnaast wens ik een redelijke compensatie over mijn gemaakte energiekosten.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Oost Flevoland Woondiensten

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oost Flevoland Woondiensten over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Radha87