Klacht: “hulp” bij invullen belasting

op 01 april 2015 over FNV in de categorie Vakbonden

Vanmiddag had ik een afspraak in Hoogvliet om mijn belastingen in te laten vullen. Ik ben sinds kort gescheiden en heb hier geen verstand van. Ik had alle gevraagde documenten bij me. Ik werd zeer vriendelijk geholpen door een medewerker/ vrijwilliger maar omdat hij er niet helemaal uit kwam vroeg hij de coördinator die daar rond loopt om hulp. Omdat mijn huis is verkocht begin 2015 had ik geen idee dat ik de WOZ waarde en de papieren van verkoop mee had moeten nemen. Allereerst werd ik op zeer onvriendelijke manier aangesproken waarom ik de aanvraag niet samen met mijn man in had gevuld(??) en nadat ik had uitgelegd dat ik ben gescheiden kreeg ik “ja, dat weet ik toch niet” te horen.( Ik wist niet dat ik dat had moeten melden na het geven van een hand, en ik had het al doorgegeven aan de man die mij hielp) De medewerker wilde vragen of ik een nieuwe afspraak zou kunnen maken omdat ik niet alle papieren bij me had. Hierop werd mij op luide toon medegedeeld “U wilt dat wij uw papieren invullen! Dan weet U toch dat wij deze informatie nodig hebben!! Wij kunnen niet aan uw neus zien wat de waarde van uw huis is!! Dat snapt u toch zeker wel!!!) Ik zei dat ik dat niet wist en nog nooit deze papieren had ingevuld, dat ik niet wist hoe dat allemaal werkte na een scheiding en juist daarom hulp had gevraagd. Hierop zei de man “Wij kunnen zonder informatie toch niet aan uw neus zien wat we in moeten vullen!!” Ondertussen keken een aantal mensen om, om te zien wat er gebeurde. Ik pakte mijn papieren bij elkaar en zei “Meneer, ik ben 56 jaar en laat me hier niet als een klein kind neerzetten of schofferen”
Ik gaf de vriendelijke meneer een hand en bedankte hem voor de moeite die hij had genomen en liep weg waarna er achter me aan geschreeuwd werd “En u hoeft hier niet meer terug te komen!!!!!”
Ik was totaal overstuur door deze houding en dit gedrag. Onvoorstelbaar hoe mensen je kunnen behandelen.
Nee, ik zal er ook inderdaad nooit meer terug gaan. Ook zal ik anderen adviseren gebruik te maken van een andere route dat deze.
Hoe ik het nu moet doen zal ik verder zelf uit moeten zoeken maar dit nooit meer.
In de zijlijn lees ik “Gebruik nette tekst en geen schuttingtaal of scheldwoorden” Ik hoop dat u de vrijwilligers/medewerkers leert om mensen als fatsoenlijke wezens te behandelen en niet als oud vuil.

Wanneer ik weet dat deze klacht behandeld zal worden en ik excuses krijg.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 01 juni 2016 om 14:33 geantwoord