Klacht: Hotelgoldcard/mkbusiness zijn OPLICHTERS

op 16 mei 2013 over MKBusiness in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ook ik ben telefonisch benaderd door hotel goldcard.
De kaart hebben zij opgestuurd. En die heb ik weer terug gestuurd binnen 7 dagen.
ze hebben mij gebeld in februari 2011.
volgens hotel goldcard hebben ze de kaart nooit terug ontvangen.
na kosten voor het bellen na 0900 nummers te waarde van 600€ ben ik er wel klaar mee.
8 maanden later krijg ik een incasso brief van ruys is nu mkbusiness.
daar ben ik tot op de dag van vandaag mee bezig.
Gisteren hebben ze een voicemail ingesproken dat als ik gisteren niet zou betalen dat het verhoogd wordt met €510.
Tevens heb ik 2 weken geleden geprobeerd hotel gold card te bellen. 4 x geprobeerd. alle 4 de keren werd de verbinding na 30 minuten automatisch verbroken. met een maxium tarief van 30 € per keer + de kosten van het gebruik van u mobiele telefoon. Dit tikt ook lekker aan.
Een telefonisch gesprek voeren met hotel gold card en mkb werkt niet.
Ik heb ze net gemaild dat ze mij binnen 5 minuten moesten bellen. dit is tot op heden nog niet gebeurd.Dus te LAAT.

elke keer geven jullie mkb business Dit antwoord:
Met meneer is telefonisch contact geweest. Uit het gevoerde gesprek bleek dat meneer in conclaaf is met onze opdrachtgever. Mocht onze opdrachtgever ons verzoeken het dossier te sluiten zullen wij dat per direct in orde maken en een bevestiging daarvan sturen. Een dergelijk verzoek is bij ons nog niet bekend en daarmee kan het dossier momenteel nog niet gesloten worden.

nu gaan we samen even kijken naar de website van de consumentenbond:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2013/zjubi-dubieuze-opvolger-hotelgoldcard-hotelgroup-passport/

Dan gaan we even naar de vara van kassa
waar in contact mee heb gehad:
Flinke boete voor Hotelgroup Passport
4 december 2012
De Consumentenbond is tevreden met de €105.000 boete die de Consumentenautoriteit oplegt aan het bedrijf dat het Hotelgroup Passport verkoopt De Consumentenbond ontving veel klachten over de hotelkortingskaart en het bedrijf daarop aanspreken mocht niet baten. De Consumentenbond adviseerde consumenten daarop niet te betalen voor de kaart en informeerde de Consumentenautoriteit over de ontvangen klachten.

De Consumentenautoriteit stelde vast dat Hotelgroup Passport in telefonische verkoopgesprekken consumenten op het verkeerde been zet. Eerst werd verteld dat er een prijs was gewonnen, maar daarna werd er zonder toestemming geld geïncasseerd. De Consumentenbond heeft daarop banken aangesproken om de onrechtmatige incasso’s te stoppen.

Hotelgroup Passport hield zich ook niet aan de timeshareregels die al gelden vanaf februari 2011. Die bepalen dat in dit geval de overeenkomst nietig is, omdat een door de consument getekende overeenkomst ontbreekt.

Hotelgoldcard
Een soortgelijke hotelkortingskaart van dezelfde eigenaar – de Hotelgoldcard – werd al aangeboden voor de nieuwe timeshareregels van kracht werden. Wie een Hotelgoldcard heeft van voor februari 2011 kan de overeenkomst op grond van die regels dus niet nietig verklaren. Maar Hotelgoldcard informeerde destijds niet over automatische verlengingen. Consumenten die met een automatische verlenging van de Hotelgoldcard worden geconfronteerd, kunnen het feit dat de verlening niet is gemeld aanvoeren als reden om niet te betalen.

dit heb ik gedaan.

dan staat dit ook nog op de site van de consumenten bond.
over hotel gold card en mkb:

Hotelgoldcard/Hotelgroup Passport en het door hen ingeschakelde incassobureau MKBusiness zetten mensen onterecht onder druk om een bedrag van ruim €150 te betalen voor een kortingskaart en schuwen daarbij bangmakerij niet. De Consumentenbond adviseert consumenten om dit te negeren en de onterechte rekeningen en aanmaningen niet te betalen.

Consumenten die daadwerkelijk voor de rechter worden gedaagd door Hotelgoldcard/Hotelgroup kunnen contact opnemen met de Consumentenbond via alarm@consumentenbond.nl.

Volgens de Consumentenbond vallen de kortingskaarten die Hotelgoldcard/Hotelgroup telefonisch aan de man brengt onder de wettelijke regeling ‘vakantieproduct van lange duur’. Zonder een door de consument getekende overeenkomst, is er geen betalingsverplichting.

Desondanks krijgen mensen die nooit iets hebben getekend en weigeren Hotelgoldcard/Hotelgroup te betalen, brieven van incassobureau MKBusiness, waarin wordt gesproken over een snel stijgende schuld, dure rechtszaken, loonbeslag en dagvaardingen. Bovendien zijn er signalen dat het incassobureau in strijd met de wettelijke regels het te vorderen bedrag met administratiekosten verhoogt en zich niet aan wettelijke termijnen houdt. Ook incasseerde het incassobureau onrechtmatig bedragen via bankrekeningen, iets dat de Consumentenbond inmiddels heeft laten beëindigen door de banken.

Geïntimideerd

Bij de Consumentenbond hebben zich al honderden consumenten gemeld die zich geïntimideerd voelen door de toonzetting van de brieven van MKBusiness. De Consumentenbond adviseert onrechtmatig geïncasseerde bedragen te (laten) storneren en niet onder druk te betalen. Hotelgoldcard/Hotelgroup is al een paar keer op zijn praktijken aangesproken door de Consumentenbond, maar het bedrijf weigert de handelswijze aan te passen.
dit is de link:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2012/hotelgoldcard-hotelgoup-eist-ten-onrechte-betaling/

Gewenste Oplossing:

Wat eis ik nu!
Zo gemakkelijk komen ze beide van mij niet af.

Ik eis
1. Dat alles wordt gesloten bij hotel gold card en bij mkbusiness.
2. alle kosten die ik gemaakt heb met het bellen.
dit staat al op papier het is in totaal €976,34.
3. Als jullie dit weigeren als hotel gold card en mkbusiness.
Dan zal ik er voor zorgen dat ik een hele goeie advocaat heb.
Al deze klachten uit printen.

4. Lees dit bericht heel goed.
want met alles wat ik al heb verzameld wil ik het heel graag op een recht zaak laten lopen.Ik durf op dit moment met 100% zekerheid te zeggen dat ik die ga winnen.
En geloof me dan blijft het niet alleen bij mijn kosten.
Dan zal ik er persoonlijk voor zorgen dat jullie failiet raken.
Alle wetten zijn overtreden bij hotel gold card en bij mkbusiness.
jullie dreigen inmiddels al 6 maanden met een recht zaak.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door MKBusiness in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat MKBusiness een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MKBusiness

Heeft op 14 juni 2016 om 12:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Wij vinden het erg vervelend om te vernemen dat u vindt dat er onterecht gelden van uw rekening zijn afgeschreven. Wij baseren onze informatie op hetgeen onze opdrachtgevers aanleveren.

Graag wil ik u verzoeken om met inhoudelijke vragen, klachten of opmerking contact op te nemen met onze opdrachtgever.
.

Alle klachten die gemeld zijn door M.Karssen