Klacht: Hoge facturen en slechte planning

op 02 augustus 2016 over VDP Beveiligingstechnieken in de categorie Bewaking & Beveiliging

Mijn klacht aan VDP;

Dag hr Jacobs,

Dank voor uw bericht.
Ik ga hieronder in op de diverse alinea’s in uw schrijven;

Alinea nr.1
Door uw service dienst is met ons contact opgenomen om bij ons een inspectie uit te voeren op 01-03-2016.
Wij hebben hiervan geen bericht per email gehad.
Tijdens de inspectie is door uw monteur geconstateerd dat de buitensirene defect is en heeft hij geadviseerd deze te vervangen. Hij had geen vervangende bij zich en gaf aan opnieuw weer terug te moeten komen. Door ons is gevraagd of dit noodzakelijk is voor de functionaliteit van de rest van het systeem. De monteur gaf aan dat dit niet noodzakelijk is en er is ook geen extra risico op storing. Ook in jullie vrijblijvende prijsopgave is niet aangegeven dat dit noodzakelijk is.
Een service rapport hebben we verder van jullie niet ontvangen. Daarom heb ik besloten om niet op jullie aanbieding in te gaan.
In uw email heeft u het over aanpassingen aan de buitensirene, dat is niet correct, het betreft een vervanging zoals in uw prijsopgave aangegeven.

Alinea nr.2
In uw email heeft u het over 30 mei 2015.
Dit is niet correct dat moet zijn 30 mei 2016.
Zoals ik heb aangegeven zijn de voorrijdkosten naar mijn ervaring hoog (ook de ervaring die ik heb met Klomp techniek en andere bedrijven)
Ik heb u gevraagd dit uit te leggen ofwel nader te specificeren.
Graag zie ik van u een opgave van het traject, afgelegde km, tijden en tarieven.

Alinea nr.3
Zoals aangegeven is het vervangen van de sirene niet noodzakelijk voor de functionaliteit van de rest van het systeem.
We hebben dat bij de monteur nagevraagd die aangaf dat dit niet noodzakelijk is (natuurlijk gaat het buitenalarm niet af maar lijdt dit niet tot storing). Dit is ook niet in uw prijsopgave aangegeven. Een service rapport hebben we niet van jullie ontvangen.
Als jullie ons de juiste informatie hadden gegeven, hadden we een weloverwogen besluit kunnen nemen.

Alinea nr.4 betreft factuur voor onderhoudscontract voor 2016
Bij de firma Klomp kregen we elk jaar begin februari de factuur van het service contract toegestuurd. Vrijwel direct daarna werd er een inspectie uitgevoerd.
De gefactureerde kosten voor vervanging van batterijen en voorrijdkosten waren een fractie van die van VDP.
Het feit dat u deze factuur pas in juli 2016 stuurt is voor mij onacceptabel en zal ik de factuur niet als zodanig accepteren als een overeenkomst.

Alinea nr.4 betreft factuur voor onderhoudscontract voor 2015
De gefactureerde kosten voor vervanging van batterijen en voorrijdkosten waren een fractie van VDP.
Het feit dat u deze factuur pas in juli 2016 stuurt (> 1 jaar later !) is voor mij onacceptabel en zal ik de factuur niet als zodanig accepteren als een overeenkomst.

Daarnaast zijn de volgende zaken in 2015 niet correct verlopen.
Op 18-02-2015 hebben we van u een email ontvangen waarin wordt gemeld dat een monteur op 03-03-2015 een inspectie komt uitvoeren.
Op 03-03-2015 is de inspectie uitgevoerd en ontvangen we op 04-03-2015 een factuur (15003547) waarin de vervanging van 23 batterijen is gefactureerd. In 2014 is zijn door jullie de vervanging van 21 batterijen gefactureerd (1404502/133139). Door de firma KLOMP is er voorheen 1 batterij gefactureerd!
Op 11-03-2015 ontvangen we van VDP wederom een aankondiging van een inspectie op 17-03-2015. Ik heb met VDP contact opgenomen en gemeld dat er al eerder een inspectie is uitgevoerd.
Op 12-04-2015 ontvang ik van VDP een mail waarin ze aangeven dat het een fout was van VDP. Zo heb ik jullie dus een rit bespaard + voorrijdkosten.
Op 22-04-2015 ontvangen we van VDP wederom een aankondiging van een inspectie op 28-04-2015. Ik heb met VDP contact opgenomen en gemeld dat er al eerder een inspectie is uitgevoerd.
Op 23-04-2015 ontvang ik van VDP een mail waarin ze aangeven dat het een fout was van VDP. Zo heb ik jullie dus een rit bespaard + voorrijdkosten.
Gezien de historie en de huidige problemen met VDP zie ik verder geen reden om onze samenwerking te continueren en wil ik bij deze de samenwerking met jullie stoppen.
De facturen voor de onderhoudscontract voor 2015 en 2016 wens ik niet te voldoen.

De factuur 16005378 heb ik vandaag aan jullie voldaan.

Wachtend op uw spoedige reactie.

m.v.g.

L.Luijk

Indien de factuur van 2015 wordt kwijtgescholden en VDP transparant factureert en plant

Alle klachten die gemeld zijn door Leon Luijk