Klacht: Herexamen 294020

op 02 september 2018 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Op 12 juli heb ik een klacht ingediend over het examen 294020. Vervolgens heb ik geen antwoord gekregen dus heb ik op 22 augustus nogmaals dezelfde klacht naar mijn studiecoach gestuurd. Tot nu toe heb ik geen gehoor kregen. Wel kan Schoevers gelijk een mail sturen dat er een factuur niet is betaald en het naar incassobureau wordt gestuurd, terwijl het factuur wel betaald is! Maargoed, dit heb ik in de mail gezet:

Geachte heermevrouw,

Op 12 juli 2018 heb ik een 6e herexamen gemaakt voor International Business Support in Eindhoven met het examen nummer 294020, hier heb ik een klacht over, namelijk:

Toen ik het examenblad kreeg stond ik verbaasd! Ik heb tot nu toe 5 examens gemaakt voor dit vak en het waren allemaal vragen vanuit het boek. Echter, het examen wat ik op 12 juli heb gemaakt ging meerendeels over een Mini Case wat ik nooit heb hoeven te doen? Ik vind het niet kunnen dat ik zo een her examen heb moeten doen omdat ik dit niet gewend ben! Ik heb 2 keer 3 uur per week bijles gekregen van mevrouw H…. om er goed op voorbereid te zijn.

Ik heb hier hard mijn best voor gedaan om het examen te kunnen behalen en heb er weken voor geleerd. Ik heb mindmaps gemaakt vanuit het boek zelf, de definities goed proberen te leren en dan krijg ik een herexamen met een Mini Case?!

Zo ben ik dit niet gewend en wil hier graag een oplossing voor, voor als ik het vak niet haal.

Tevens zaten er veel inhoudsgericht fouten in het examen. Ik zal een duidelijke voorbeeld geven;

BRICS landen bestaan uit, Brazilie, Rusland, India, China en South- Africa. Althans dit zegt het boek en zo heb ik ze ook geleerd. Vervolgens zie ik in het examen Sovjet-Uni?? Die bij de letter S hoort van BRICS. Dit is maar enkel een voorbeeld.

Tevens heb ik het vermoeden dat de Mini Case bedoeld is voor de nieuwe leerlingen die er ook 1,5 uur de tijd voor kregen om het toets te maken, maar ik zal er bij stilstaan dat ik nog een oude leerling ben en dat ik ook de oude leerprocess heb meegekregen. Ik verwacht dan ook een herexamen die ik hiervoor ook heb moeten maken. (In ieder geval wel in die richting en geen Mini Case!)

Ik wil graag dat vraag nummer 36 goed wordt berekend en zou graag daarvoor één punt willen aangezien de vraagstelling niet klopt en de vraag niet uit het boek komt.

Als ik een extra punt krijg voor vraag nummer 36. De vraagstelling klopt niet en komt niet uit het boek. Tevens was het examen ook heel anders als de eerder gemaakte examens.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 03 september 2018 om 11:18 geantwoord

Beste Ozgoel,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u uw persoonlijke ervaring deelt met betrekking tot uw examen. De afhandeling van uw klacht zal direct via Schoevers verlopen.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Ozgoel