Klacht: Hbo v opleiding verstoord door school

op 17 september 2017 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Vorig jaar ben ik gestart met de verkorte HBO v opleiding en alles verliep over het algemeen erg stroef. Veranderingen in het rooster en uitgevallen lessen die ik niet terug heb ontvangen.
Opeens kreeg ik vrijdag telefoon van school: er werdt toegegeven dat ze nog niet klaar waren de opleiding te geven en daarom was er van alles fout gegaan, dit waardeerde ik wel maar nu komt het volgende : ik kan beter de nieuwe groep ingaan en mijn opleiding overdoen zegt deze dame.( zonder extra kosten) Ik mag het zelf weten maar wanneer ik mijn jaar op de afgesproken voorwaarde wil vervolgen zal ik tobben en achter de feiten aanlopen maar ook zonder les te krijgen( haar woorden) . Hallo hoe kan dit!?
Ik denk erover na maar ik voel me vreselijk boos worden, ik wordt nu afgedankt als ik me niet aanpas aan een nieuwe groep? Hé hoe zit dit ? Ik heb opeens geen recht meer op les? Hebben zij dan geen verplichting?
Ik heb inmiddels al schade opgelopen en steeds door tekort aan goede begeleiding meer onvoldoende dan voldoende cijfers gehaald( medestudenten ook en 1 is gestopt)
Ik ben er klaar mee dat beloften niet nagekomen worden en er opeens een grote wijziging uit het niets komt, waar ik helemaal niet op gerekend had omdat hier nooit over gesproken is. Kortom, ik voel me afgedankt , ik betaal mijn opleiding zelf als zelfstandig ondernemer en heb dit diploma nodig.

Wanneer ik mijn opleiding kan vervolgen zoals afgesproken en gepland, ik wil hier ook schade vergoeding voor ( alle strubbelingen).
Ik wil gewoon goede begeleiding. Zoals afgesproken en gepland. Een nieuwe groep zou instromen bij ons groepje maar nu gaan ze de rollen omdraaien, nou nee dank je.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Capabel Onderwijs Groep nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 10 oktober 2017 om 15:45 geantwoord

Geachte Hermy Waltheer,

Uw klacht betreft een opleiding bij Capabel Hogeschool. Capabel Hogeschool is een andere organisatie dan Capabel Onderwijs Groep.

De klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep behandelt dus ook geen klachten van Capabel Hogeschool.

Ik raad u aan om uw klacht rechtstreeks bij Capabel Hogeschool in te dienen.

Gerda van Norden
Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep

Alle klachten die gemeld zijn door Hermy