Klacht: Gesol

op 12 augustus 2016 over Air berlin in de categorie Vliegmaatschappij

Zaterdag 13 augustus zou geplande retourvlucht Boston-Dusseldorf plaatsvinden. In de vroege morgen van 11 augustus een mailtje dat vlucht gecancelled is en het advies met Klantenservice Duitsland op te nemen. Dit nummer blijkt onbereikbaar. Vervolgens contact opgenomen met Air Berlin Verenigde Staten, die mij mededeelde dat er geen alternatieven voor 13 augustus waren en we een dag later konden vertrekken, hetgeen voor ons weer geen alternatief was wegens verplichtingen. Op mijn suggestie of er desnoods dan een alternatief was voor vrijdag 12 augustus werd bevestigend geantwoord: Boston- New York- Dusseldof. Dat dan maar gedaan. On-line inchecken moest bij American Airlines, hetgeen de nodige tijd en telefoonkosten vergde, aangezien het boekingsnummer niet door Air Berlin was doorgegeven. Procedure doorlopen (het was inmiddels 22.30 uur lokale tijd donderdagavond 11 augustus) en bevestigd. Nog geen drie kwartier later (23.15 uur) een mailtje van Air Berlin: vlucht op 13 augustus werd toch niet gecancelled. Opnieuw gebeld met Air Berlin USA wat nu te doen. Antwoord was dat we nu op de vrijdagvlucht zaten en dat dat niet meer veranderd kon worden.

Voor ons een zeer nare afsluiting van een prima vakantie. Ik verwacht nu van Air Berlin volledige compensatie van gederfde kosten door deze actie: telefoonkosten, anderhalve dag eerder huurauto retour, anderhalve dag parkeerkosten te veel op Dusseldorf, gemiste vakantiedag in USA met cancellen van gemaakte plannen op vrijdag 12 december. Daarnaast zou ik het niet meer dan fatsoenlijk vinden wanneer deze ongemakken op een juiste manier gecompenseerd zouden worden door Air Berlin.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Air berlin

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Air berlin nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Wim Ludeke