Klacht: Geluidsoverlast in Zaandam

op 27 augustus 2016 over Mysteryland in de categorie Feest/Festival/Evenement

Ik kan de dreunende bassen van Mysteryland in Zaandam horen. Ik kan niet eens normaal tv kijken met de tuindeuren open (ook niet met de tuindeuren dicht). Er kunnen wel geluidsmetingen gedaan worden maar om de overlast van dreunende bassen (is laagfrequent geluid) te meten moet wel de juiste methode gebruikt worden. Laagfrequent geluid dringt door alle muren en wanden heen. Een normale geluidsmeting is een zogenaamde frequentie-afhankelijke meting. Hoge frequenties worden door de mens beter gehoord dan lage frequenties. Hoge frequenties tellen bij de frequentie-afhankelijke meting daarom zwaarder mee als de lage frequenties. Bij Mysteryland is het muziek met heel veel laagfrequent geluid en dus zouden de lage frequenties veel zwaarder moeten meetellen in de weging van het geluidsnivo. Het is anders net of je een lengte uitdrukt in kilogram.

De overlast moet zich beperken tot 1 dag en dan tot middernacht en het geluidsnivo moet omlaag.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mysteryland

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Mysteryland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door FrankBat