Klacht: Geluidsoverlast, brutaal personeel, gevaarlijke verkeerssituaties. Jan Linders Lent (tijdelijke winkel)

op 04 september 2017 over Jan Linders in de categorie Supermarkten

– ieder geluidje dat uit de winkel komt kunnen we hier letterlijk horen. Van de omroepinstallatie tot de muziek die er draait.

– De chauffeurs zetten de vrachtwagens doorgaans half en soms bijna helemaal op straat, en zijn soms bijna 10 minuten bezig met insteken waardoor we 10 minuten lang het gepiep horen waneer de vrachtwagen achteruit rijdt. Overdag is dit al zeer hinderlijk, maar het vervelendst is dit nog wanneer dit om 7-8 uur sochtends gebeurt.
Dit veroorzaakt ook een gevaarlijke verkeerssituatie.
Tegenover de parkeerplaatsen die zijn gereserveerd voor laden en lossen, is de stoep afgezet, waardoor we daar een stuk op straat moeten lopen. Omdat de chauffeurs 9 van de 10 keer half of geheel op straat staan, ipv op de van ons afgepakte parkeerplaatsen, moet het stukje straat wat er tijdens laden/lossen beschikbaar is ter breedte van nét een auto, gedeeld worden door tweerichtingsverkeer en voetgangers, bestaande uit vooral ouderen en mensen die slecht ter been zijn. Dit is vragen om ongelukken, vooral op die straat waar mensen vaak achterlijk hard rijden.

– Tijdens het uitladen van de vrachtwagen lopen ze bijna te schreeuwen naar elkaar, en lijkt het alsof ze alles met opzet extra luid doen. Ik heb zelf vroeger ook sochtends wagens uitgeladen bij de konmar en de AH, dus ik weet dat dit niet zo belachelijk luidruchtig hoeft te gebeuren. Wederom gebeurt dit niet alleen overdags, maar ook in de vroege ochtend.

– De kinderen uit de vulploeg, en een aantal achter de kassa, worden omringt door een ranzige penetrante zweet geur. Daarbij lopen ze meer te ouwehoeren met elkaar dan dat ze hun werk uitvoeren, waardoor ze met de containers geregeld bijna tegen klanten oplopen, niet in de gatem hebben dat een klant wat wilt vragen, of ze gewoonweg negeren. De manier waarop ze met klanten omgaan laat ook te wensen over. Ook voeren ze op de werkvloer gesprekken met onderwerpen die daar niet thuishoren. Ze hebben het over “bitches ballen” en regelmatig word het woord “kanker” als voorzetsel gebruikt.

-Deze zelfde kinderen spelen na sluitingstijd met het omroepsysteem. Spelen deuntjes met het oproepsignaal, lopen door het oproepsysteem naar elkaar te blèren, en draaien muziek via hun telefoon door het omroepsysteem. En zoals ik aal aangaf kunnen wij dit letterlijk horen.

Ikzelf ben “pas” 27jaar dus ben dit soort taal en streken nog wel enigzins gewend, en weet dat het alleen maar stoerdoenerij van de jongetjes is om de meisjes te imponeren. Maar het grootste gedeelte van de bewoners van dit complex, bestaat uit oudere mensen. Bejaarde mensen. Die nemen hier wel flink wat aanstoot aan.
De meeste zijn slecht ter been, kunnen niet meer auto rijden, of hebben niet de energie om naar een andere supermarkt te gaan omdat de eerstvolgende supermarkt “helemaal” in oosterhout zit. Maar degene die hier wel toe in staat zijn, nemen liever de moeite naar oosterhout te rijden voor alleen al een kleine boodschap, dan dat ze hier in de, en ik citeer, “jongens kleedzaal van de middelbare school” boodschappen gaan doen.

– De manager doet totaal geen moeite om te zorgen dat zijn personeel hun werk fatsoelijk uitvoeren, normaal met klanten omgaan og iets doen aan hun persoonlijke presentatie (zweetstank, gedrag). Wanneer je over ook maar iets klaagt bij de manager word dit afgedaan met: “ja ik begrijp het, maar dit is voor ons ook niet leuk.”
Dit getuigd van 0,0 respect naar de klanten toe. Van zowel het personeel als de manager.

Wij hebben deze punten al meermaals bij de manager aangegeven, maar hebben het idee dat het hem niks interesseerd. Dus vandaar nu deze stap. Wij hopen dat hier nu eindelijk iets aan wordt gedaan. Dat we zien dat er op z'n minst een poging word gedaan het geluidsoverlast te beperken, en dat het weer een winkel word waar we, en dan gaat het mij vooral om de oudere mensen die hier wonen, weer gewoon prettig boodschappen kunnen doen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Jan Linders over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Jan Linders in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jan Linders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jan Linders

Heeft op 19 september 2017 om 12:10 geantwoord

Na de brand tijdens oudejaarsnacht hebben we alles op alles gezet om zo snel mogelijk met een noodoplossing te komen, om toch alle bewoners in de omgeving te kunnen voorzien van hun vertrouwde supermarkt. We zijn er dan ook trots op dat dit gelukt is middels een noodtent met alle gemakken en het uitgebreide assortiment zoals de klant dit gewend was.

We betreuren deze klachten dan ook. Inmiddels is ook al het een en ander in gang gezet om de overlast te beperken en met deze klant gaan we contact opnemen.

Tot aan de heropening van onze nieuwe winkel, waar momenteel hard aan gewerkt wordt, hopen we deze klachten nog tot een minimum te kunnen beperken.

Op woensdag 11 oktober a.s. zijn alle bewoners van het appartementencomplex en omgeving Lent vanaf 09.00 van harte welkom bij de heropening van onze spiksplinternieuwe supermarkt!

Jan Linders klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door EmilioA