Klacht: geloofsovertuiging

op 11 augustus 2017 over Politie in de categorie

Op 13 juli jongstleden heeft de politie mij aangehouden.
Bij de aanhouding en fouilleren werd mijn hoofddoek/ hijab van mijn hoofd getrokken terwijl ik aangaf deze af te willen zetten als ik buiten het zicht was van de mannelijke politie collega’s.
Hier werd geen gehoor aan gegeven en op brutale wijze werd ik vernederd in mijn geloofsovertuiging.
Vervolgens werd ik er nog eens toe gedwongen om op de identificatie foto ook zonder hoofddoek te gaan en in opnieuw het bijzijn van mannelijke politie agenten.
Dit is voor mij zeer vernederend en erg beschamend geweest.
Mijn nicht die in de zelfde maand ook werd aangehouden werd echter verteld dat zij (omdat zij net als mij hoofddoek draagt) haar hoofddoek mocht ophouden omdat zij ook deze draagt op de foto op haar id/paspoort en dit haar geloofsovertuiging is en dus ook recht heeft op haar geloofsvrijheid.

Omdat ik vind dat ik zo beschamend behandeld Ben geweest op het cellencomplex Meer en Vaart wil ik hiermee mijn klacht indienen

Als hier actie op word ondernomen

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door m.kelders