Klacht: Geen waarschuwing, wel incasso

op 14 september 2017 over Huurwoningbemiddeling.nl in de categorie Websites - Woningen

In April was ik opzoek naar een woning, hierdoor kwam ik op huurwoningbemiddeling.nl terecht. Vrij snel erna zei ik mijn abonnement op omdat ik erens anders een woning gevonden had. Ik kreeg geen bevestiging (en in de chaos van verhuizing vergat ik dit na te vragen) maar annuleerde mijn automatische afschrift voor de daarop volgende maand. Ik kreeg van de week een melding van een incassobureau dat ik hen 120 euro verschuldigd was omdat ik niet betaald zou hebben voor mijn huurwoningbemiddeling abonnement. Dit terwijl ik al opgezegd had.

Met Huurwoningbemiddeling.nl is zeer moeizaam contact te krijgen( geen mailadres of telefoonnummer zichtbaar op de site) en zij gaven aan mij wel een mail te hebben verstuurd. Ik heb deze niet gevonden maar uit hen dossier bleek van wel. Zij hebben mij niet gebeld of nogmaals gemaild.

Excuses van hen en de betaling terugstorten van het incassobureau en wellicht ook een deel van de abonnementskosten, omdat zij mij geen opzegbevestiging hebben gestuurd (ook na meerdere malen vragen niet, later enkel als berichtje op hun site, waar je niet meer in kunt nadat het account verwijderd is) of mij een herinneringsmail hebben gestuurd of hebben gebeld. Wellicht dat ik de mail gemist heb dus ik neem ook enige eigen verantwoordelijkheid, maar vind dit echt onbeschoft om zo minimaal te communiceren en dan vervolgens wel een incassobureau (met alle kosten van dien) bij mij op te zadelen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningbemiddeling.nl over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningbemiddeling.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningbemiddeling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningbemiddeling.nl

Heeft op 15 september 2017 om 08:38 geantwoord

Geachte mevrouw de Groot,

Op 14 augustus 2017 heeft u van ons een betalingsherinnering ontvangen. Hierop hebben wij geen reactie van u ontvangen, waarop wij uw dossier op 12 september 2017 hebben overgedragen aan het incassobureau. Op 13 september 2017 heeft u via onze site uw abonnement stopgezet en uw inschrijving verwijderd en ons een e-mail gezonden met het verzoek de herinnering nogmaals te ontvangen. Deze hebben wij u op 13 september nogmaals gemaild hebben. Op 14 september ontvingen wij via mail van u het verzoek uw opzegging te bevestigen, dit hebben wij op 14 september 2017 u bevestigd. U kunt ten alle tijden via het contactformulier op onze site met ons in contact komen. Om de kosten laag te houden, werken onze medewerkers voornamelijk vanuit huis. Het is daarom niet mogelijk telefonisch contact op te nemen. Alle communicatie loopt via e-mail, omdat dit veel efficiënter werkt.

Klantenservice Huurwoningbemiddeling.nl

Heeft op 15 september 2017 om 15:02 geantwoord

Eenmalig een mail sturen, zonder herinnering, telefonische herinnering of eerdere waarschuwing vind ik geen efficiënte of klantvriendelijke manier van werken. Ik vind jullie manier van werken bijzonder klantonvriendelijk en jullie communicatie erg onprofessioneel. Daarnaast vind ik jullie reflecterend vermogen in het oplossen van deze kwestie ook erg matig.

Alle klachten die gemeld zijn door lottedegroot89