Klacht: Geen uitkering ontvangen en gekort.

op 02 juli 2012 over Sociale dienst in de categorie klachtmelden

Geachte heer/mevrouw,

Ik telefonisch contact heb gehad met de sociale dienst te Dordrecht. Omdat ik deze maand heb gewerkt en ik een inkomsten formulier moet inleveren met mijn salarisstrook, naar aanleiding daarvan word het verrekend met geld wat ik uiteindelijk krijg gestort op mijn rekening. Ik heb mijn salarisstrook en mijn salaris niet ontvangen en heb dat aangegeven op het inkomsten formulier. Degene die ik aan de telefoon had zei dat het geen probleem als ik de reden heb geen ingevuld komt het goed. Ook heeft die diegene van wie ik de naam niet heb genoteerd helaas zei neemt altijd de telefoon op bij de sociale dienst. Die mevrouw heeft het ook met mijn klantmanager mevr TJON A KON overlegd en het leek allemaal in orde, als ik de rede maar had ingevuld van afwezigheid van mijn salarisstrook. Vrijdag 29-06-2012 werd ik gebeld door een medewerker van de sociale dienst met de vraag hoeveel salaris ik zou gaan ontvangen en dat ze alvast een deel van de uitkering gaat inhouden en later teruggestort gaat worden als ze teveel hebben ingehouden. Ik zei dat ik niet weet hoeveel ik ga verdienen moest een schatting doorgeven ik zei 300 euro. Ik heb gezegd dat ik pas volgende maand uitbetaald krijg, als antwoord kreeg dat ik mijn inkomsten altijd moet doorgeven. Ze vroeg wat ik het beste vond ik zei doe maar wat jij goed ze zei dat als ik niet akkoord zou gaan ze de volgende keer het dubbele zouden inhouden van mijn uitkering. Ik heb een 0 uren contract weet dus nooit van te voren hoeveel ik werk enz. Ze zei ok is goed dan doen ik dat. Ik dacht nou dat is goed krijg ik mijn geld vanmiddag 29 juni. Toen ik later mijn saldo ging bekijken had ik niks ontvangen. Door de sociale kom ik in de problemen om mijn vaste lasten te betalen mijn huur wordt de eerste van de maand afgeschreven. Dit is niet de eerste keer dat het gebeurt moet af en toe de woningbouw bellen dat ik wat later ben met de huur betalen enz. Ze willen dat je gaat werken ik doe mijn best al is het niet vaak, maat ze behandelen ze als beesten. Nu krijg ik maar 700 euro omdat ze 300 euro inhouden ondanks het feit dat ik geen loonstrook heb ingeleverd en mijn salaris pas de 25 van volgende maand ontvang. Ik heb kinderen die moet ik te eten geven die 300 euro wat ze inhouden is geld wat ik zou gebruiken voor mijn kinderen boodschappen enz.Die 700 zijn voor vaste lasten. Ik heb het geld van mijn zorgverzekering terug moeten boeken om te kunnen eten.
Ik doe mijn best om te werken probleem is dat de oppas duur is voor mij om te betalen maar ik doe mijn best en ik word op deze manier gestraft.De goede moeten altijd lijden. Hoop dat ik een vaste baan vind en geen uitkering meer hoef te ontvangen sociale dienst is niet sociaal maar asociaal. Ik vind dit geen manier van doen ik vindt dat ze pas het geld mogen verrekenen als ik mijn salaris heb ontvangen en niet eerder. Ben jullie meer dan zat. Ik heb de ombudsman ingeschakeld en Radar het consumenten programma. Hoop zo spoedig mogelijk wat van u te horen, Hoogachtend, Cindy

Als ik de volledige uitkering krijg, ik een brief krijg met excuses en een bloemetje.

Alle klachten die gemeld zijn door Cindy 77