Klacht: Geen terugbetaling

op 25 augustus 2016 over PrachtigKado.nl in de categorie Internetshops - Cadeau's

Korte samenvatting:

1. Oplichterij: ik heb het bedrag betaald maar word misleid om het bedrag nog een keer te betalen op een andere rekening en heb daarbovenop betaald voor iets wat ik niet kan gebruiken.
2. Geen klantenservice: ze zijn niet bereikbaar en liegen
3. Beschadigde goederen

Ik heb half juni een bestelling gedaan van 2 badlakens om als cadeau te geven half juli. Ik heb meteen betaald na bestelling. De website voorspelde dat het de volgende dag zou geleverd worden, het werd een week. Dat was geen probleem, we hadden tijd.

De ene was prima in orde, de andere was beschadigd. PrachtigKado.nl zou mij de beschadigde kostenloos opnieuw sturen. Intussen kreeg ik ook de vraag om de lakens te betalen. Ik checkte mijn rekening en antwoordde dat ik de betaling had uitgevoerd.

Na enkele contactpogingen per mail en telefoon verstreek de tijd waarin ik het cadeautje kon afgeven. Ik kreeg af en toe eens de standaard reply dat het hen speet dat ze niet eerder hadden geantwoord, dat wij dat als klant niet van hun gewoon zijn en dat mijn vraag snel behandeld zou worden. Soms reageerde er eens iemand via de chat service, soms niet. De keren dat iemand reageerde, zeiden ze dat ze het onmiddellijk zouden uitvoeren.

Nadat ik gemeld had dat het te laat was, vroeg ik om de 2e handdoek terug te betalen. Als antwoord daarop kreeg ik te horen dat ik de bestelling nog moest betalen met daarbij de factuur opnieuw en een betaallink. Ik vond het gek dat ik een 2e herinnering kreeg, ging twijfelen aan mezelf en zocht nog eens in mijn betalingen. Wat bleek nu? Het rekeningnummer in de betaallink was een ander dan in de 1e factuur en het bedrag op de 2e factuur was ook nog eens anders dan in de 1e.

Opnieuw een aantal keer contact opgenomen, geen reactie. Uiteindelijk heeft mij iemand via chat 1000x geëxcuseerd, gezegd dat hij niet inzag waar de fout kon gemaakt zijn en hij zou het meteen in orde brengen. Intussen alweer een paar weken geleden.

Dus geld kwijt en gelukkig heb ik geen 2e keer betaald.

- Terugbetaling van het beschadigde goed
- Garantie dat ik geen incasso moet betalen
- Verklaring waarom ik 3 verschillende facturen kreeg met ander rekeningnummer en ander bedrag

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over PrachtigKado.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over PrachtigKado.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Greet.Terry