Klacht: Geen Service, geen advies, geen informatie !!

op 07 augustus 2017 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

Wij ( lucas en Sharon ) zijn al sinds 30-03-2017 bezig met de hypotheker om ons droomhuisje te kopen aan de Valeriusstraat in Vlaardingen.
Even in het kort: We hebben aantal weken gedaan over het maken van en accepteren van een bod. Hierna is er een inspectie geweest op het huis, wat ook al enige tijd duurde. Hier kwam een lekkkage op uit, waarna wij meer wilde weten over eventueel vervolg, dit duurde weer heel lang.
Toen eindelijk bleek dat er herstel nodig was konden wij dit niet meer verhalen op de bewoners, omdat wij, in de tussentijd, op aandringen van de verkoopmakelaar, de voorlopige koopakte al hadden getekend. Zonder afraden van de hypotheker of de inspecteur en ook zonder informatie of hulp.
Toch door willen gaan met de koop van het huis is er een bouw depo bij de hypotheek gekomen voor het herstel.
Wat ons heel veel pijn en moeite heeft gekost om dit te aanvaarden omdat wij vonden dat de hyoptheker ons hierin beter had kunnen begeleiden. Echter zijn wij verliefd op het huisje en zijn we ermee doorgegaan.
Eindelijk de dag van de overdracht 1-08 krijgt Lucas een telefoontje dat deze niet door kan gaan omdat wij in de tussentijd van tekenen en overdracht zijn getrouwd. Hier waren de Notaris en de geldverstrekker niet van op de hoogte. Dit is niet doorgegeven door de hypotheker, die dit naar ons weten wel is gemeld, dat wij wildn trouwen voordat wij het huisje in zouden gaan. Er werd ons zelfs verteld dat dit juist verstandig was.
Met spoed moest de koopakte opnieuw getekend worden door mij ,Sharon, omdat ik nu ook voor 50% eigenaar word van het huis.
(Ik zeg met spoed omdat we geen tijd meer hebben, vandaag 7-08 zou van alles geleverd en van alles gepland zijn om ons huisje zsm te kunnen betreden).
Er werd een toevoeging bij de koopakte gemaakt, deze heb ik zsm getekend en na 3 dagen kregen wij te horen dat dit niet genoeg was en dat ik alsnog de originele koopakte moest tekenen. Dit ook zsm gedaan.
In de hoop dat vandaag, morgen of in ieder geval deze week nog de overdracht kan plaatsvinden. Vandaag 7-08 krijgen wij te horen dat ik een goedkeuring heb van de geldverstrekker als eigenaar.
Echter willen zij nog wel, omdat we alweer 1 a 2 maanden verder zijn na hun goedkeuring voor alleen lucas, een papiertje van hem ontvangen (omdat hij voor zichzelf werkt) van de belastingdienst van de afgelopen 2 maanden. Wat ons weer meer tijd gaat kosten.

Wij zijn helemaal op !! Boos op de hypotheker, die de schuld niet op zich neemt maar met het vingertje wijst.
Naar de verkopers/bewoners, de verkoopmakelaar, de inspecteur, de geldverstrekker. Behalve hun zelf !

In de tussentijd moeten we nog meer wachten wat ons veel hoofdpijn en geld kost !

Wij zijn tevreden als wij krijgen waar wij de hypotheker flink voor betalen !
Service, advies en informatie !!
Dan moet ik erbij vermelden dat als wij niet zelf belde naar de hypotheker, wij ook niet werden gebeld. Wij zijn en moesten overal zelf achteraan gaan. Op het gebied van advies missen we alles !

Wij hebben ongeveer € 4500,- euro betaald aan de hypotheker !
Wij willen ons geld terug !! Niet alles, maar bijvoorbeeld de helft.

Met als eindstreven deze week de sleutel van ons huisje !

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 11 september 2017 om 16:18 geantwoord

Beste Lucas en Sharon,

Inmiddels heb ik vernomen dat de passering van de hypotheek heeft kunnen plaatsvinden en dat jullie inmiddels een aantal weken eigenaar zijn van de woning. Jullie adviseur Richard heeft jullie nog een mail gestuurd of alles nu naar wens is, maar heeft daar niets op vernomen. Bij deze wil ik de klacht dan ook sluiten.

Lotte Gerritsen
afdeling Webcare