Klacht: geen service

op 09 mei 2016 over Rayanair in de categorie Vliegmaatschappij

Onlangs zijn wij gezin met 2 kinderen met Ryanair naar Spanje gevlogen. Oorspronkelijk zouden we zowel vertrekken als aankomen op de luchthaven Zaventem. Wij hadden daarom een parkeerticket gekocht van 100 euro voor lang parkeren. Paar dagen er voor kregen we bericht dat vertrek zou zijn vanaf Charleroi en aankomst Zaventem. Hoe je je tussen luchthavens moet verplaatsen wordt niet vermeld. Lang parkeren niet handig als je auto op ene luchthaven staat en je elders aankomt. Geen restitutie, dus weg 100 euro. Ons met de taxi laten brengen. Op vliegveld werd tot 3x toe gecontroleerd, paspoort en boardingpass, maar pas een kwartier voor vertrek bij de gate werd mij doodleuk verteld dat ik niet mee kon, omdat mijn roepnaam vermeld stond op mijn ticket ipv mijn doopnaam. Of ik even cash 160 euro wilde betalen! Er was geen tijd meer om elders te pinnen, want vliegtuig ging vertrekken. Mijn man en dochter zaten al in het vliegtuig, ik werd aan mijn lot overgelaten. Inmiddels mijn zoontje in paniek en ik ook, als ik niet met geld over de brug kwam kon ik niet mee! Dankzij een zeer behulpzaam stel die mij de 160 euro gaven, kon ik gelukkig met mijn gezin op vakantie! De hele manier van handelen , zo klantonvriendelijk stuit mij zeer tegen de borst. Gaat ze echt alleen maar om geld! En als ze bij de eerdere controles mij dit hadden gemeld, had ik nog de tijd gehad om iets bij de ticketbalie te regelen. Dat ik moest betalen is tot daar aan toe, maar de hoogte van het bedrag staat in geen verhouding! Voor de terugreis moest ik mijn naam veranderen en zijn wij dagen bezig geweest om in contact te treden met ryanair, maar dat is bijna onmogelijk! Dankzij de spaanse eigenaar van het vakantiehuis is het uiteindelijk gelukt.

Uiteindelijk zijn wij voor dit "grapje" 435 euro meer kwijt! Eerst de parkeerkaart die onbruikbaar werd. De taxi kosten die we daarvoor hebben gemaakt van 175 euro en nog eens de 160 euro voor de naam verandering! En dan heb ik het nog niet eens over de stress die het mij en mijn kinderen heeft gekost! Zou wel een tegemoetkoming willen hebben in de gemaakte kosten!

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rayanair

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rayanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Alida Neeltje