Klacht: Geen rekening houden met situatie

op 20 februari 2018 over UWV in de categorie Overheid

Na uitspraak uwv waar ik het niet mee eens was heb ik een hoorzitting aangevraagd in augustus 2017. Op 8 augustus bericht gekregen dat dit in goede orde was ontvangen. Daarna zou ik een oproep krijgen voor een hoorzitting. De geplande beslissingsdatum was 16-12-2017. Echter hoorde helemaal niets en na een aantal malen gebeld en mail te hebben verzonden kreeg ik uiteindelijk bericht. 30-11-2017 was hoorzitting gepland, bijna 4 maanden later. Ik kreeg direct daarna een brief dat beslissing was uitgesteld omdat deadline van 16 december niet gehaald kon worden. Men moest ook medische gegevens opvragen bij behandelend arts. Ik heb dit in een eerder stadium al aangegeven en voor getekend om op te vragen, maar dit vond men niet nodig.Hoorzitting geweest en nieuwe deadline was 26 januari 2018. Op 25 januari heb ik contact opgenomen of ik uitspraak de volgende dag kon verwachten. Binnen het uur werd ik gebeld met het verhaal dat men nog geen beslissing had kunnen nemen omdat medische gegevens nog niet binnen waren. Omdat ik al nattigheid voelde had ik via mijn behandelend arts opgevraagd wanneer de gegevens naar het uwv waren gestuurd. Dit heeft plaatsgevonden op 12 januari 2018. Toen ik dit vertelde aan de beste man dat dit albinnen moest zijn werd ik in de wacht gezet. Na enige tijd kwam hij terug met het verhaal dat het inderdaad binnen was maar men nog geen tijd had gehad om beslissing te nemen. Ik gaf aan het ligt al 2 weken bij jullie en weten wat de deadline is, dan geef je hier toch voorrang aan, maar ik denk door de enorme aanvragen van hoorzittingen het niet meer te behappen is. Hij vroeg mij of ik telefonisch akkoord kon geven voor nog 6 weken uitstel. Ik was hier totaal niet blij mee en heb hem aangegeven dat je zo niet met mensen omgaat. Lichamelijk en geestelijk is het een zeer zware tijd geweest houden hier volgens mij totaal geen rekening mee. Ik vroeg wat dit voor consequentie zou hebben als ik niet akkoord ging. Geen zei hij. Twee dagen later had ik een brief in de bus dat ik akkoord was gegaan??
Toen las ik een stuk dat je een “ schadeclaim” in kon dienen indien je niet binnen de gestelde termijn van 17 weken geen uitslag heb ontvangen. Dus opnieuw in de pen geklommen en verzonden naar beroep/bezwaar te Amsterdam op 02-02-2018. Tot vandaag 20-02 geen enkele reactie dus maar weer zelf contact gezocht. Kreeg ik dezelfde contactpersoon van januari weer aan de telefoon. Kwam terug op het gesprek dat ik akkoord had gegeven voor nog een verlenging van 6 weken, waarop ik hem vertelde dat ik alleen had gevraagd wat consequenties waren, niks meer. Hij vertelde mij dat mijn WIA doorloopt tot begin 2020, toen werd ik toch echt boos en hem verteld dat dit helemaal niets met deze zaak te maken heeft, ik wacht al vanaf 8 augustus op een uitspraak. Had nu zeker de bevestiging niet serieus te worden genomen. Toen vertelde hij mij dat er eind januari een aanpassing was gemaakt met betrekking tot de te verrichte werkzaamheden die ik nog zou kunnen doen. Dit was weliswaar minder maar nog steeds 20 uur per week. Waarop ik zei dat is dus al 3 weken geleden en dat zou inhouden dat A. Beslissing al genomen had kunnen worden en B. Ik er dus niets mee opgeschoten ben, waarop hij antwoordde, nee het kan zijn dat men geen geschikte werkzaamheden kan vinden waardoor men alsnog anders beslist. Maar desbetreffende beslisser is nu ziek. Ik ga u in de loop van deze week nog bellen, anders begin volgende week. Ik vraag mij ten zeerste af of deze informatie überhaupt medegedeeld mag worden per telefoon, want dit zijn vertrouwelijke stukken. Op mijn vraag inzake de vergoeding bleef het antwoord schuldig. Ik heb daarop hedenmiddag een klacht ingediend bij het uwv.
De reden waarom ik tegen uitspraak ben ingegaan is het feit dat ik in 2011 ben geopereerd aan endeldarmkanker en in het ziekenhuis de meest agressieve bacterie heb opgelopen waardoor ik in totaal mer dan 30 narcoses heb gehad en vele operaties. Op het laatst was in in gewicht van 94 naar 42 kilo gegaan en de laatste 2 operaties was het erop of eronder. Mijn lichaam zit vol met matten en is een een stoma voor het leven aangelegd. ‘S nachts benauwd door de vele littekens(weefsel) en breuk bij de stoma welke niet operabel meer is. Kan 5 minuten de tuin aanvegen en dan moet ik stoppen. Ik kan nog wel een uur schrijven wat er allemaal is misgegaan maar dan wordt het een te lang verhaal. Maar wat ik al eerder aangaf het is psychisch en lichamelijk al moeilijk te verwerken en dan wordt je op deze manier behandeld, we zijn nu bijna 6 maanden verder.
Afwachten wat er aankomende week mij weer te wachten staat.

Ik ben tevreden als er volgende week uiteindelijk een uitspraak komt welke positief voor mij is.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Perry Timmers