Klacht: Geen pensioenberekening mogelijk

op 28 augustus 2018 over ABP in de categorie Pensioenen

Wat in het verleden wel kon, kan nu niet meer.
N.L. zelf een pensioenberekening maken op mijn ABP.
Al een aantal jaren is het niet meer mogelijk een berekening te laten maken ivm zg “verkeerde bedragen?“
Dit zou aan hun ICT omgeving liggen, en ik zou een van de weinigen zijn die hier last van heeft.
En om deze reden “kosten-baten“ wordt dit ook niet opgelost.
Dit is erg vervelend, daar ik nu op een leeftijd ben dat ik de diverse mogelijke scenario`s zelf wil kunnen bekijken.
Het lijkt mij niet handig om schriftelijk bij het ABP zo`n 20 verschillende mogelijkheden aan te vragen.

Ik zou tevreden zijn als ik op mijn ABP wel zelf aan de slag kan.
Al is het maar bij benadering.
Als ik dan iets heb gevonden dat bij mij past, kan ik alsnog een exacte berekening laten maken.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

Bericht van ABP

3 maanden geleden - Beste meneer Van der Velde, Bedankt voor je bericht. Het is begrijpelijk dat je graag zelf berekeningen in MijnABP wilt maken. Dus ik snap dat het erg vervelend is dat je van ons afhankelijk bent voor berekeningen. Ik ga contact opnemen met onze ICT afdeling. Wellicht dat we de blokkade nu wel kunnen opheffen en dat je daarna wel weer berekeningen in MijnABP kunt maken. Zodra ik hier meer informatie over heb, laat ik dat hier weten. We kunnen en mogen MijnABP niet bij benadering vrij geven. In die gevallen moeten we toch een handmatige berekening maken. Ik begrijp dat je een klacht wilt indienen. Maar MijnABP is een extra service die we aanbieden. Omdat er andere manieren zijn om je van informatie te voorzien zal de klacht dan ook afgewezen worden. Ik kan helaas geen positievere mededeling doen. Zodra ik een reactie heb van de ICT afdeling, hoor je van mij. Met vriendelijke groet, Cindy - Webcare team ABP

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABP een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABP

Heeft op 07 september 2018 om 13:15 geantwoord

Hallo,

Ik heb reactie ontvangen van onze afdeling. Helaas is het technisch niet mogelijk om MijnABP aan te passen. Een oplossing is toch dat we handmatige berekeningen voor je maken. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan op werkdagen van 8.00 - 17.30 uur op 045 579 60 70.

Ik hoop dat ik je zo voldoende geïnformeerd heb.

Cindy - Webcare team ABP

Alle klachten die gemeld zijn door marvelde