Klacht: Geen objectief oordeel van een module opdracht.

op 15 januari 2018 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Op 28 november 2017 om 1600 uur heb ik digitaal mijn module Bedrijfskundig management voor IT van de opleiding HBO Bedrijfskunde en IT-strategie ingediend bij NCOI.
Tot mijn verbazing had ik woensdagmorgen 29 november 2017 al een uitslag.
Gezakt met een 5.
De voornaamste rede dat ik deze opleiding volg, is dat ik wil leren.
Echter, ontving ik van de examinator een reeks feedback die zijn gebaseerd op aannames uit eigen beleving van de examinator.

Normaliter wordt er aan de hand van de exameneisen een oordeel gegeven op een examen.
Wordt er door de examinator per examenonderdeel uitgelegd hoeveel er van dat desbetreffende onderdeel is voldaan aan de exameneis.

Het enige wat ik heb ontvangen van examinator is niet gestaafde commentaar wat ik niet kan plotten op of aan een exameneis.

Hierbij de opsomming van de feedback die mijn inziens geen redelijkheid bevat, waaruit blijkt dat de module opdracht niet gelezen is, dat desbetreffende examinator niet deskundig genoeg is om module opdrachten zoals door mij ingediend te kunnen beoordelen.

Ik zou graag een objectief oordeel zien van mijn module opdracht Bedrijfskundig management voor IT.
Een oordeel waar ik wat van kan leren en waar ik mijzelf mee verder kan ontwikkelen.
Ik heb nu een suggestief oordeel ontvangen

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 05 februari 2018 om 14:56 geantwoord

Geachte mevrouw Kraay,

Hartelijk bedankt voor uw feedback. We vinden het vervelend dat u de beoordeling van de moduleopdracht op deze manier heeft ervaren.
Op de beoordeling en vaststelling van de uitslag van een examenopdracht kan enkel een officieel en gemotiveerd bezwaar worden ingediend bij de Examencommissie. Het Examenbureau en de afdeling studiebegeleiding heeft u ten tijde van de klacht over deze procedure geïnformeerd. We waarderen uw persoonlijke feedback en zullen dit meenemen in ons proces ter verbetering van onze kwaliteit en dienstverlening.

NCOI Opleidingen

Heeft op 05 februari 2018 om 18:58 geantwoord

Nee, ik ga niet akkoord met de geboden oplossing omdat de klachtenprocedure alleen van start gaat als er betaald wordt. Dat vind ik geen oplossing.

Ik heb echter besloten om de moduleopdracht opnieuw te maken. Om te kijken wat NCOI van de aanpassingen vindt, van de “geweldige” feedback die ik heb gehad van de examinator.

Bericht van NCOI

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Kraay, De kosten voor een bezwaar worden in rekening gebracht indien het bezwaar door de Examencommissie ongegrond wordt verklaard. Wij wachten de inzending van uw nieuwe opdracht af en hopen samen met u op een positieve afronding. Wij helpen u graag telefonisch of per e-mail verder wanneer u wellicht nog vragen of opmerkingen heeft. Een hele fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door mw Kraay