Klacht: geen levering van flesje met doseerkwast..

op 18 juni 2016 over Onvax.com in de categorie Beauty & Wellness

Er wordt een flesje met handige doseerkwast aangeboden om kalknagels mee aan te tippen, maar in werkelijkheid wordt een veel minder gebruiksvriendelijke soort doseerdepper geleverd. Deze laatste moet ik nu open gaan snijden om de vloeistof over te gieten in het oude lege flesje. Lijkt mij toch niet de bedoeling…

Graag wwer terug naar het oude flesje,,

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Onvax.com over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Onvax.com in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Onvax.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Onvax.com

Heeft op 18 juni 2016 om 09:27 geantwoord

Zeer gewaardeerde klant Jaap Hagens,

Hartelijk dank voor uw bestelling en bericht!

Betreft uw klacht op klacht.nl:
Allereerst raden wij u aan om in het vervolg rechtstreeks contact met onze service op te nemen via email of via het online contactformulier.

Betreft uw bericht:
Het is juist dat u een balpunt-doseerder heeft ontvangen ipv een traditioneel flesje met penseel.
De balpunt-doseerder is een test voor een nieuwe verpakking vanaf jaar 2015/2016.

De balpunt is een verbetering ten opzichte van de traditionele oude kwast of stift.

Door het open systeem van een flesje met dop en kwast of pen met stift, kan het werkzame en zeer vluchtige middel zeer snel verdampen (extra sterk geurend) en bovendien afwaarderen (tot wel 35%).
Het traditionele flesje kan ook omvallen en de gehele inhoud morsen.

Door het gesloten systeem met balpunt is er minder verlies (werking) en overlast van de sterk geurende inhoud en morsen is verleden tijd.

De belangrijkste redenen van deze vernieuwing is dat in de dop van de oude kwast het virus of de schimmel bijwijlen (5%) toch kan overleven en door het open systeem mogelijk verder kan besmetten, mede omdat men niet altijd het flesje zal schudden voor gebruik.
Door het gesloten systeem met balpunt zal men voor gebruik, altijd het flesje zodanig draaien dat de balpunt gedrenkt zal worden in het middel en altijd onmiddellijk eventuele virusdeeltjes / schimmeldeeltjes direct zal vernietigen (het middel is 800x meer geconcentreerd dan het breekpunt van vernietiging). Bovendien zal de lucht boven het middel in het flesje een verzadigd gas blijven, waardoor er een 100% contact binnen het flesje is.
Na behandeling zal op de balpunt het virus / schimmel niet kunnen overleven, net zoals op de kwast en stift zelf, echter is er nu dus geen ruimte voor het virus of schimmel om veilig in of onder te kruipen zoals onder de dop van de kwast / penstift en daarmee naar de schroefopening.
De oude schroefopening is gevoelig voor aanraking door het proces van aanstippen.
Het nieuwe gesloten systeem en de strategie van toebrengen zorgt er nu altijd voor dat alle oppervlakken worden gespoeld door het middel.
Hierdoor is verdere besmetting of herbesmetting trefzeker teruggedrongen.
Besmetting kan optreden door contact met vingers, sokken, schoeisel, handschoenen, overige kleding, en overige oppervlakten.

Betreft: Verzoek toezending opgeheven flesje/kwast:
Wij kunnen helaas geen flesje met kwast meer toezenden.

De productie van het flesje met kwastje is opgeheven en helaas daarom niet meer leverbaar.
Het achterhaalde flesje met kwast is voor enkelen mogelijk wel makkelijker bij het aanbrengen, echter in de praktijk is dit achterhaalde concept zeer gevoelig voor verdere besmetting (van gezonde huid/nagels).
Bovendien treedt er altijd (onacceptabel) productdegeneratie op (binnen 1 maand na dagelijks gebruik) van de inhoud (open systeem), waardoor juist de kans op besmettingsgevaar aanzienlijk oploopt (ondanks 800x concentratie).
U dient te rollen over de nagelwortel/riem en overgang en onder de nagels bij de toppen. Bij slechte nagels kan het zijn dat deze niet meer goed afsluiten en dient u over de nagels zelf te rollen. Over de nagels rollen zal inderdaad moeilijker zijn met een balpen dan met een kwastje, echter wegen de voordelen van een gesloten systeem veel zwaarder.

Mocht u besluiten om alsnog de behandeling voort te zetten met balpen / roller, dan vernemen wij dat graag van u middels een antwoord via ons contactformulier of via email: service@onvax.com

Wilt u toch van de behandeling en het product balpen afzien, dan verzoeken wij u ons dit ook mede te delen middels een antwoord via het contactformulier of via email: service@onvax.com
Zodra uw pakketje dan retour is ontvangen zullen wij uw aankoopbedrag (inclusief verzendbijdrage) a euro 14,95 retour boeken en zorgdragen voor correcte vernietiging van uw pakketje.
U kan 1 briefpostpakketje retour zenden aan (Let op: Voldoende Frankeren):
Onvax
Van Adrichemweg 399
3042RS Rotterdam

De factuur zal dan nietig worden verklaard en Uw verzendbijdrage voor het retour zenden van het pakketje van euro 1,17 zal dan natuurlijk worden vergoed.
De test (meting schade bij verzending) is inmiddels geëindigd met de balpunt tot definitieve introductie in 2016. De resultaten waren ook met verzending (zowel internationaal) aanzienlijk beter dan met het traditionele glaswerk.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Hopende u van voldoende informatie te hebben voorzien.
Dank voor gebruik van onze diensten en u bent altijd welkom!

Met de meest vriendelijke groeten,
Service@Onvax.com

Alle klachten die gemeld zijn door greg64