Klacht: Geen goedkeuring van vrijstellingen.

op 04 oktober 2017 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

In mei ben ik begonnen met de opleiding doktersassistente. Omdat ik hiervoor verpleegkunde gedaan heb, had ik een aantal vrijstellingen. Deze heb ik gelijk in mei opgestuurd, hier ging een maand overheen toen kreeg ik alles afzender retour. Wat bleek het oude adres stond nog op de site.
Daarna heb ik gebeld, als ik ze gelijk opstuurde zouden ze gelijk opgestuurd worden. Ik heb ze direct weer opgestuurd. En moest na een poos weer zelf bellen. Omdat ze mij niks hadden laten horen, ze keken er zo snel mogelijk naar. Later na nog een hoop telefoontjes was het vlak voor de zomervakantie en belde ik nog een keer. Toen konden ze mij vertellen dat er volgens hen te weinig bewijs bij zat dat het echt van mij was. Terwijl het mijn officiële examengegevens waren met mijn eigen gegevens erop. Ik vroeg hen het naar mij terug op te sturen. De zomer vakantie ging er over heen (10 weken). Toen ben ik daarna maar weer gaan bellen. En ze wisten van niks en vertelde me weer dat ik meer bewijs moest hebben. En wederom aan hen gevraagd of ze het naar mij op wilden sturen. Toen heb ik het eindelijk binnen gekregen. Ik ben de volgende dag naar mijn vorige school gegaan, ik heb daar een verklaring gekregen van mijn vorige docent dat al deze documenten met waarheid zijn ondertekend en dat ze echt van mij waren. Gelijk die dag weer opgestuurd naar Capabel onderwijs Groep. Een kleine week later heb ik gebeld op dinsdag en ze beloofde mij vrijdag uiterlijk het antwoord te hebben. Nu zijn we weer een week verder en heb ik nog steeds geen antwoord..

Ik ben tevreden wanneer ik mijn vrijstellingen krijg waar ik recht op heb. En voor mijn mede klasgenoten, dat zij veel eerder geholpen worden en veel eerder van hun vrijstellingen kunnen genieten.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Capabel Onderwijs Groep nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 16 november 2017 om 15:25 geantwoord

Geachte mevrouw Den Butter,

U heeft op 12 oktober 2017 bericht gekregen van de examencommissie van Capabel Onderwijs Groep over de vrijstellingen die u heeft aangevraagd, nl.:

Vrijstelling voor de Instellingsexamens Nederlandse taal (gesprekken voeren):
vrijstelling akkoord.
• Vrijstelling voor de Instellingsexamens Nederlandse taal (spreken):
Vrijstelling niet akkoord. Er is eerder niet deelgenomen aan deze vaardigheid van de instellingsexamens Nederlands.
• Vrijstelling voor het generieke examen rekenen:
vrijstelling akkoord.

• Vrijstelling voor het Centraal examen Engelse taal (lezen en luisteren):
vrijstelling niet akkoord, omdat deze vaardigheid vanaf 01-10-2017 als centraal examen wordt afgenomen en u bij wet verplicht bent aan dit examen deel te nemen.

Hiermee verwacht ik dat uw klacht is afgehandeld.

Gerda van Norden
Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep

Alle klachten die gemeld zijn door Elze-Ruth