Klacht: Geannuleerde aanmelding

op 28 augustus 2017 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Ik heb me vorig jaar aangemeld voor sociaal maatschappelijke dienstverlener. Ik krijg nu facturen om te betalen. Ik werd gebeld om te vragen of ik de opleiding nog steeds wilde volgen en ik heb aangegeven dat wegens mijn zwangerschap ik geen opleiding meer wil volgen. Nu heb ik een factuur van €7000 om te betalen. Wat kan ik hier tegen doen? Kan ik aub hulp krijgen

Ik ben tevreden als ik geen facturen meer zou krijgen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

Bericht van Capabel Onderwijs Groep

8 maanden geleden - Geachte mevrouw Cornelia, Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, heb ik uw studentennummer nodig. In ons studentenadministratiesysteem kan ik u niet vinden onder de door u opgegeven adresgegevens. Wel vind ik een mw. Cornelia met geheel andere adresgegevens, e-mailadres en telefoonnummer. Bent u misschien inmiddels verhuisd? Graag ontvang ik uw studentnummer op het e-mailadres van de klachtencommissie: klachten@capabel.nl. Zodra ik dit heb ontvangen, kan ik uw klacht in behandeling nemen. Met vriendelijke groet, Gerda van Norden namens de klachtencommissie Capabel Onderwijs Groep

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 25 september 2017 om 15:19 geantwoord

Geachte mevrouw Cornelia,

Onderstaande afhandelingsbrief wordt u toegezonden door de klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep per e-mail.

Ik verwacht u mee voldoende geïnformeerd te hebben.

Gerda van Norden
----------------------------------------------
Utrecht, 25 september 2017

Geachte mevrouw Cornelia,

Op 28 augustus 2017 heb ik uw klacht via klacht.nl ontvangen. Uw klacht betreft de annuleringskosten van de opleiding Sociaal Maatschappelijk dienstverlener bij Capabel Onderwijs Groep waarvoor u zich heeft aangemeld in 2016.

De klachtencommissie heeft uw klacht onderzocht en afgehandeld. De conclusie van dit onderzoek vindt u hieronder.

U heeft zich op 15 september 2016 ingeschreven voor een opleiding bij Capabel Onderwijs Groep. Nadat u een bevestigingsbrief heeft ontvangen, heeft u zoals gevraagd in deze bevestigingsbrief een kopie van uw ID, een kopie van het diploma en een getekende onderwijsovereenkomst retour gestuurd. Op verzoek van u is op 11 oktober 2016 de opleiding doorgeschoven naar startmoment februari 2017. U was dus wel degelijk op de hoogte van uw inschrijving en heeft deze zelf compleet gemaakt. Na start van de lessen heeft de docent u 3x gemaild op het e-mailadres waarmee u nu communiceert met ons. Daarop is geen reactie gekomen.

Aangezien u nooit bent verschenen, is de directie van Capabel Onderwijs Groep bereid de opleiding tegen 40% van de opleidingskosten te annuleren. De afdeling facturatie heeft op 22 september 2017 in haar administratie de factuur van € 6.079,00 gewijzigd in een factuur van
€ 2.614,00. U bent nu dus € 2.614,00 en het inschrijfgeld van € 75,00 schuldig.

U kunt contact opnemen met de afdeling Debiteuren van Capabel Onderwijs Groep om een betalingsregeling af te spreken.

Wij verwacht hiermee uw klacht afgehandeld te hebben.

Gerda van Norden
Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep

Alle klachten die gemeld zijn door Lysantie