Klacht: Foutieve afhandeling beslag op mijn pensioen

op 23 november 2016 over ABP in de categorie Pensioenen

Op 25 september jl ontving ik van het ABP bericht, dat er voor een bedrag van 750 eur beslag was gelegde door LAVG(deurwaarder). Dit bedrag werd in zijn geheel ingehouden bij de uitbetaling van oktober j.l. Nu blijkt ook dat eenzelfde bedrag in de maand november is overgemaakt voor dezelfde zaak. Men heeft mij verzekerd dat het terugbetaald wordt, maar ben hier niet gerust op. Verzoek om dit zo snel mogelijk te doen, anders kom ik in de problemen.

Zie hierboven

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht bertrietkerk

2 weken geleden - Nog even een aanvullende reactie op bovenstaande. Het ABP wist van de hoogte van het bedrag en toch werd er 2x het bedrag overgemaakt.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

Bericht van ABP

1 week geleden - Hallo Bert, Dankjewel voor je bericht. Ik heb zojuist contact gehad met de afdeling. Ze geven aan dat het bedrag nog niet is teruggestort naar ons, op het moment dat dit het geval is wordt het meteen overgemaakt naar jou. Het is nu dus even wachten totdat het geld weer terug is bij ons. Vervolgens zal de afdeling meteen actie ondernemen richting jou. Groet, Martijn

Reactie van de melder van de klacht bertrietkerk

1 week geleden - Ik waardeer de inzet van het ABP, maar het is tot op heden niet genoeg. Het is MIJN geld waar nu mee gespeeld wordt. Het zou het ABP sieren, als ze het bedrag aan mij voor zouden schieten. Telkens krijg ik te horen dat het geld nog niet teruggestort is. Heb ik het geld niet binnen twee dagen op mijn rekening, dan heb ik, buiten mijn schuld, een probleem. Ook ik moet mijn rekeningen betalen. Vorige maand ging het al fout. Dat was overigens niet de schuld van het ABP. Meneer Martijn, bedankt voor uw reactie, maar doe wat met mijn opmerking. Ik verwacht binnen twee dagen. Of kan ik het ABP soms aansprakelijk stellen voor de eventuele schade? Dat denk ik niet........of wel!!!! gr. B.Rietkerk

Alle klachten die gemeld zijn door bertrietkerk