Klacht: fouten worden erkend, maar niet gecomepenseerd

op 30 januari 2014 over Mengelers Groep/ Lexus Sittard in de categorie klachtmelden

Onlangs heb ik contact gehad met deze lexus dealer in Sittard. Ik wilde mijn huidige auto inruilen op een occasion welke hier verkocht werd. Omdat ik niet in de buurt woon, heb ik mijn inruilprijs onder voorbehoud besproken. De verkoper heeft mijn advertentie op marktplaats bekeken, en een prijs voorgesteld, onder het voorbehoud dat de auto ook in de staat was zoals ik hem had beschreven. Ik wetende dat mijn auto in perfecte staat is, ben met volle vertrouwen vanuit Amsterdam naar Sittard gereden(200km). Hier aangekomen, werd ik geholpen, door een andere verkoper omdat degene die ik telefonisch had gesproken, deze dag vrij was. Dit was van te voren besproken, en deze verkoper was ook uiterst vriendelijk.

Na het bekijken van de lexus en mijn inruilauto werd een prijsopgaaf gemaakt. De verkoper vertelde mij dat mijn auto prima in orde was, maar dat hij de besproken prijs niet kon bieden, omdat er geen airco in de auto zit. Waarop een lagere prijs werd geboden.

De eerste verkoper had dit kunnen weten, omdat dit niet in de advertentie staat, verder heeft hij hier ook niet om gevraagd.

Ik heb tijdens dit gesprek mijn ongenoegen hierover geuit, en heb voorgesteld, om het verschil te delen of dat zij met een andere oplossing zouden komen.

Dit kon op dat moment niet gedaan worden, en de verkoper welke ik telefonisch had gesproken zou mij de volgende ochtend vroeg bellen. De volgende middag heb ik een mail ontvangen van deze meneer waarin staat dat de prijs zoals besproken tijdens mijn bezoek het uiterste is wat geboden kan worden.

Hierna heb ik mijn ongenoegen nogmaals kenbaar gemaakt. Ook over het feit dat er niet eens de moeite wordt gedaan om te bellen en uitleg te geven. Schijnbaar staat klantbinding en tevredenheid niet erg hoog op het lijstje van lexus. Nadat ik dit ook kenbaar had gemaakt in de mail kreeg ik het antwoord dat ik hun prijsstelling niet begreep en hij daar niets aan kon doen en dat hij de goedkoopste lexus is250 onder een bepaalde kilometerstand verkocht.

Uiteindelijk heeft de fout van deze dealer mij een vrije dag en een retour naar Sittard gekost. En opgebracht een geschrapt automerk van mijn mogelijke toekomstige autos lijstje. Het was het bedrag niet, maar ik vraag me af als je als bedrijf zo met je klanten omgaat, of je nog bestaansrecht hebt anno 2014.

...

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mengelers Groep/ Lexus Sittard

Alle klachten die gemeld zijn door UA